Sevimli Dinazor

Çarşamba, Mart 19, 2008 | Kategori: |
Oyuncak Dino 4Örgü oyuncak serisinin ikincisi bu sevimli kız dinazor.

Örmek değil ama dikmek çok zor oldu. Kızım elimden çekip sarılmaya çalışıyordu:)
Yapılışı:

4 numara şişle 30 ilmek başladım. (İpi Bravo'dan almıştım, bebek yeleği hırkası da çok güzel olur bu iple)

Gövdesini bir dikdörtgen gibi ördüm. 11 ilmek boyunu için bıraktıksan sonra geri kalanını kestim.

11 ilmeyi boyun olarak ördüm. Bir taraftan her sırada 1 ilmek arttırarak kafanın arka kısmını, diğer taraftan her sırada 2 ilmek arttırarak burun kısmını oluşturdum.

Bunu 3 sırada yaptım. Burun için 3 sıra sonunda birden 3 daha arttırdım.

Diğer sıralarda hem kafanın arkasını keserek hem de burnun fazlalığını keserek kafanın üst kısmını oluşturdum.

Bu Dino'nun bir tarafı oldu. Bir de aynısının ayna tersini ördüm. Sonra kalınlık vermek için 10 ilmeklik uzunca bir şerit ördüm. Bu şeritle iki parçayı dikerek birleştirdim. Bacakları dikmek ve içini doldurmak için alt kısmını dikmedim.

Bacaklar için 6 ilmekle halka oluşturup içini tığla 12 tane üçlü trabzanla doldurdum. 2. sırada 22 tane, 3. sırada 25 tane olarak devam edip uzadıkça her sırada 1 - 2 tane kestim. Daralan bir bacak oldu. Bitirince içini elyafla doldurup diktim.

Oyuncak Dino 3

Dino'nun içini doldurmak zevkli oldu. Yumuşacık elyafla uğraşmayı çok seviyorum. Sürpriz yumurtanın kabına bir iki boncuk koyup Dino'nun göbeğine elyafın ortasına yerleştirdim. Kızım 1 yaşında, onlar için oyuncak dediğin yere attığında ve salladığında ses çıkaracak. Ses yoksa oyuncak hiç zevkli değildir:)

Oyuncak Dino 2

İyice doldurduktan sonra bacakların ikisini bir yüze diğer ikisini öbür yüze önce tutturdum. Sonra ortadaki 10 ilmeklik şeritle birleştirip altını diktim.

Sıra süslemeye geldi. İkili trabzanla bir kuyruk, iki de boynuz yaptım. Ağzını ve burun deliklerini iple işledim. Tabi saçsız olmaz, Ela'ya tanıtırken oyuncağını "bu da saçlarııı" diyeceğim, o da kendi saçlarını gösterecek:)

Oyuncak Dino 1

Gözünü hazır aldım. Çok güzel birşey, gözbebeği oynuyor, ses çıkarıyor. Eeee bizim için çok önemli bu özellikler. Epey aradım siz aramayın diye nerden aldığımı söyliyeyim. Osman Bey'deki Bursa Pazarı'nın bulunduğu pasajın altında incik boncukçu var, orda buldum. Değişik ebat ve renkleri var.

Çektiğim resimler umarım işinize yarar. Heyecandan ilk safhalarda resim çekmeyi unuttum:)

Kolay gelsin...
Related Posts with Thumbnails

0 yorum:

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template