Bebeklerde Gece Ağlama Nöbetleri (Krizleri)

Salı, Aralık 30, 2008 | Kategori: , , |

Kızım 22 aylık oldu. Ağlama nöbetlerinde bugün 4. günümüz.

--İlk gece saat 01 gibi uyandı, gözü kapalı durmadan ağlıyor, kucağımda gezdirirsem susuyordu. Yatırdığımda yine uyanıp ağlamaya başlıyordu. Bir türlü geçmeyen soğuk algınlığı hastalığının devamı sanıp, kulağını da tuttuğu için ağrı kesici verdik.

--İkinci gece yine 01 civarında ağlayarak uyandı. Bu ağlaması daha değişikti. Çığlık atarak ve kucağımdan kendini atarak ağlıyordu. Yere bıraktım, kendi haline ne yapacak bakalım diye. Kendini ordan oraya savurup çılgınca ağladı.

Bebeğimi bu şekilde görmek hem benim hem babası için çok zordu.

Çünkü ağlayarak birşey istemeye alıştırmadığımızdan, isteklerini göstererek, söyleyerek ifade ettiği için, çıldırasıya ağlamasını görmek çok yıprattı bizi.

Biz hala, antibiyotik kullanmamıza rağmen geçmek bilmeyen soğuk algınlığına yoruyor, çocuğa ağrı kesici, öksürük şurubu gibi ilaçlar veriyorduk.

--Üçüncü gece de aynıydı. Ela'nın bu şekilde ağlama sesini hiç duymadıklarından, apartmandan merak edip gelip soranlar oldu.

Sabah uyandığımızda eşimle bir çocuk psikoloğuna gitmeye karar verdik.

Alanur Özalp'ı telefonla aradık, aynı güne randevu aldık.

Şimdi tüm çocuklarda olabilen bu ağlama krizleriyle ilgili çok önemli notlar okuyacaksınız.

Umarım bizim bu konuyla ilgili tecrübelerimizi okuyan anne babalara yardımcı olmuş oluruz.

Kızım yaklaşık bir aydır soğuk algınlığı hastalığını üstünden atamamıştı ve hep öksürdüğü, burnu tıkandığı için emziğini ağzında tutamıyor, çıkarıyordu. Ben de yatmaya götürürken artık emziği yanıma almamaya başladım. Hatta belki bu hastalığın iyi yanı da böyle kendi isteyerek emziği bırakmış olur diye düşündük.

Böyle düşünerek hata etmişiz. Bu emziksiz olmak krizi tetiklemiş.

  • Psikolog bize, bu ağlama nöbetleri alışkanlık yaratır ve çocuğunuzun huyu değişir, siz bile tanıyamazsınız dedi. Bu sebepten 10 gün, yatarken yarım doz sakinleştirici vermemizi öneredi. Bu saat 01'de uyanmasını önleyecek ve emziksiz uyumaya alışmasını sağlayacaktı. (İlacın adını vermem doğru olmaz. Zaten çocuk doktorunuza da danışarak almalısınız.)


Bebeğe iki şeyi bir arada uygulamamak gerekiyor. Yani hastayken emzikten kesmeye çalışmak gibi ya da diş çıkartıyorken tuvalet eğitimi vermek gibi.

  • Ama yapılmış bir uygulamadan da geri dönmemek gerekiyor.



  • Evdeki emzikleri yok edip tekrar görmesini engellemek gerekiyor.



  • Gece bir kez süt içmek için uyanmasıyla ilgili de:


Yatarken yani 20:30'da süt vermek yerine, 23-24 sularında süt içirmek, sabaha kadar da süt vermemeye çalışmak olabilir dedi.

  • Bebek odasında hiçbir şekilde ışık olmaması gerekiyor.



  • Gece uyanınca yanına gittiğinde, hiç konuşmadan sırtını sıvazlayarak uykuya geçmesi sağlanmalı diye de ekledi.


Dün akşam kızımı yatırırken "emjik" dedi. Demekki gerçekten gece onun rüyasını görüyor, kalktığında bulamayınca da krize girip ağlıyordu. Zira bu sabah 06.30'da uyanıp yine aynı şekilde ağladı. Artık sabah olduğu için uyandırdım ve farklı şeyler göstererek, karın yağdığını göstererek dikkatini dağıttım.

Bu gece 4. gecemiz olacak. Psikoloğumuz bir hafta sonra bu işin tamamen biteceğini ve gece emziksiz uyumaya alışacağını söylüyor.

Anneler babalar, bebeğinizin bu tarz ağlama nöbetlerine lütfen hemen müdahale edin. Psikoloğa gitmek ve bilgi almak, sizin ve bebeğinizin hayat standardını yükseltir.
Related Posts with Thumbnails

9 yorum:

Aslı Gürsan dedi ki...

leylacıgım
ela kuzusunun durumuna uzuldum ama fazla endıselenme,cok cabuk gececektır.Gece teroru denılen bu aglama nobetlerını baska zamanlardada yasayabılırsınız.Ben Eylül un 3 saat susmadan agladıgını bılıyorum ve bu durumlarda bılınc tam acık olmuyor.Gölgelerden ,ani hareketlerden korkabılıyor,sukunet içinde beklemekten başka bir şansı olmuyor ebeveynin.Biz klasik muzikle uyutuyoruz Eylül ü,müziğin faydası oluyordu.
Gerçekten çok yıpratıcı bir surec,ama ılacın cok faydası olur.
Sevgiler

sevgi dedi ki...

merhaba.benim kızımında buna benzer bi sorunu var.yani gece uyanmak gibi.kızımın emzik türü alışkanlığı yok.sadece gece süt veriyorum.ama bunun dışında da sürekli ağlayarak uyanıyor çığlık atıyor.yanına gidince sakinleşiyor.ben ne yapabilirim acaba bana da yardımcı olun lütfen

Annelerin Günlüğü dedi ki...

Sevgili Sevgi
Sakin olup geçmesini beklemekten başka birşey yapma.
Onu da kendini de sakin tut.
Geçiyor merak etme...
Sevgiler ve kolay gelsin...

gül karademir dedi ki...

merhabalar malesefki aynı durumu yaşayan ebeveynlerden biriyim:(oğlum 8 aylık oldu ama gece ağlama nöbetleri hala geçmiş deil ve artık benimde sinirlerim ve sabrım oldukça yıpranmış durumda.ağlayarak uyandığında ne beni tanıyor ne babasını kendini ordan oraya atıyor yorganı yastığı parçalarcasına tekmeliyor yani ne yaptığını bilmiyor.ve inanın biz bu durum karşısında çaresisiz geçmesini beklemekten başka bişi yapamıyoruz.artık geceleri saat 1 olacak diye korkar duruma geldim 1i atlatırsak sonra ağlamıyor.inanın komşular kapıya geliyor yada duvara vuruyorlar o derece şiddetli ağlıyor.bu durumun geçici olmasını temenni ediyorum kendim ve sizlerin adına.allah hepimizin yardımcısı olsun...

ömrüm dedi ki...

benım olumda 2 gecedır aynı sat 1.5 ta uyanıyor ve aglıyor gozlreı kapalı emzırmeye calısıorum almıyor aglıyor devamlı kucagama alıyorum sarılıyorum burdayım annem dıyorum benı duymuyr bıle sakınlestırmeye ugrasıyorum ama olmuyor arada susuyor etrafına bakıyor tekrar emzırmeye calısıyorum alıyor emıyor ama uyumamız zor oluyor sakınlesıyoruz ama sabaha kadar uyuyamıyor uykusu acıldıgından 2 gundur uykusuzum ve yorgunum ne yapıcamı bılmıyorum ıns en kısa zamanda duzelır hepımıze allah kolaylık versın...

meleğim oğluşum on Ağustos 10, 2010 dedi ki...

aynı şey bendede var acil yardım edin oğlum 6,5 aylı bir haftadır böyle gece 1-2 arası baslıyor sabah 6da uyuyor 1 aydır calışıyorum acaba ondanmı yoksa nezle ondan mı hiç bir şekilde emmiyor ve sağdığım sütleride zorluyorum ama içmiyor yada azıcık içiyor sonra yine başlıyor ne olur bana acil yardım edin ne yapmam gerek???

Neslihan Toker on Ağustos 11, 2010 dedi ki...

Sizin çalışmaya başlamanızla ilgisi yok, açlıkla da..
Çocuklar bu yaşlarda "değişik" rüyalar görüyorlar ve korkuyorlar. Bu ağlama krizinde onu kendine bırakıp, hiçbir şeye zorlamayacaksınız. Konuşmadan sakin sakin kucağınıza alabilirsiniz...
Ama sizinki 6.5 ay biraz küçük...Bu ağlama krizlerinde 15-22 ay arası diye biliyorum ben.
Acaba bu benim anlattığım ağlama krizinden farklı bir şey mi? Doktorunu arayın bence!
Sevgiler

meleğim oğluşum on Ağustos 12, 2010 dedi ki...

teşekkürler neslihan hanım yarn doktora götüreceğim doktorun bilgilerini size ve diğer annelere iletirim iyi aksamlar

Neslihan Toker on Ağustos 13, 2010 dedi ki...

İnşallah önemli bir şey yoktur.
Diş olabilir:)
Haberi mutlaka bekliyorum, lütfen yaz...
Sevgiler...

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template