Elmalı Pay

Çarşamba, Ocak 07, 2009 | Kategori: |

Pay yapmanın zor bir iş olduğunu düşündüğüm için hiç denememiştim.

Konuğum için özel birşeyler yapmak istedim ve bir gün önceden denemeye karar verdim.

Araştırma yaptığımda çok güzel bir site buldum. Küçük Ev'in Mutfağı. Amerikan tarzında bir Elmalı Pay tarifi vermişti. İlk yapışımda bile çok güzel oldu.

Artık korkmuyorum, hep yapıyorum, övgüleri de alıyorum. Size de tavsiye ederim.

Elmalı Pay'ın Tarifi:

Pay hamuru için
2 bardak un
1/2 bardak tereyağ tereyağ (küçük parçalara kesilmiş)
6-7 yemek kaşığı soğuk su

Elmalı iç için
3-4 adet kabukları soyulmuş ve ince ince dilimlenmiş elma
1 yemek kaşığı limon suyu
Yarım bardaktan 1 parmak fazla şeker
2 yemek kaşığı un
Yarım tatlı kaşığı tarçın
Yarım bardak iri doğranmış ceviz

(Ben son yaptığımda ceviz koymadan yaptım. O da güzel oldu. Mutlaka koymanız gerekmiyor.)

Yapılışı:

Fırınınızı 180 dereceye ayarlayın. Önce unu ve tereyağını parmaklarınızla birbirine yedirin. Yavaş yavaş soğuk su ilave ederek hamuru yoğurun. Sertçe bir hamur olmalı ve çok uzun süre yoğurmamalısınız. Aksi takdirde hamur çok yumuşar ve yapışmaya başlar. Tart hamurlarında hamurun kıvamı tuttuğunda hamuru streç folyoya sarar, buzdolabında yarım saat dinlendiririm. Böylece hamurun içindeki tereyağı tekrar eski katı formuna kavuşur.
Bu hamuru da 2'ye bölüp aynı şekilde buzdolabında dinlenmeye bırakın.
23-24cm çapındaki tart kalıbınızı yağlayın. Buzdolabında dinlendirdiğiniz hamurun bir parçasını alıp merdane ile açarak tart kalıbınıza döşeyin. Kalıptan artan kenarları diğer hamura ilave etmek üzere koparın.
Elmalı iç malzemelerini derin bir kapta iyice karıştırın. İlk kat hamuru serdiğiniz tart kalıbınıza elmalı içi boşaltın. Buzdolabından hamurun 2. parçasını çıkarıp onu da merdane ile açın ve tartınızın üstünü kapatın. Hamurun kenarlarını elinizle mümkün olduğunca alttaki hamurun kenarlarıyla birleştirin. Hamurun üzerine buhar çıkışını sağlamak için bıçakla V şeklinde delikler açın. Tart kalıbınızın kenarlarını aliminyum folyo ile kaplayın. Bu, uzun pişme süresinde hamurun tart kenarındaki kısımlarının fazla pişip kararmasını önleyecektir.

Alimunyum folyo kaplı haliyle tartınızı 25 dakika pişirin. Daha sonra folyoyu çıkarıp 25-30 dakika daha tartınızın üzeri altın sarısı bir renk alana kadar pişirin. Fırından çıkarıp ılımaya bırakın.
Afiyet olsun...
Related Posts with Thumbnails

1 yorum:

cocuklacocuk on Ocak 08, 2009 dedi ki...

ben de hiç denemedim aynı çekingelerle. Ama tarif kafama yattı, arşivime atıyorum. Teşekkürler.

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template