2. Doğum Günü Hazırlıkları

Perşembe, Mart 19, 2009 | Kategori: , |

Kızım Ela 2 yaşını bitirecek. 20 Mart 2007 saat 23.25'i daha dün gibi hatırlıyorum.

Doğum anında dışarı çıkartır çıkartmaz yanımdan bana gösterdiklerinde göz göze geldiğimiz o anı, sanki dünmüş gibi hatırlıyorum.

Uykusuz geceleri bu gibi durumlarda pek hatırlamıyorum:)

Geçen yılki 1. doğum günü çok güzel geçmişti. Ama Ela hiç birşey anlamamıştı. Sürekli esnemiş ve "bu insanlara ne zaman gidecek acaba" der gibi boş boş bakınmıştı.

Şimdi ise daha bilinçli. Pazar günü arkadaşlarının geleceğini çok iyi biliyor. Benim evde yaptığım hazırlıklara şimdiden "neden anne neden" diye soruyor.

Hazırlıkların en önemlisi tabiki; menü.

Artık çocuklar da yiyeceğine göre menüyü biraz karma hazırlamak gerekiyor. Yani hem büyüklere hem küçüklere...

Açıkçası internetten araştırdığımda çocuklar için hazırlanmış özellikli bir menü bulamadım.

Ben menüde bunları yapmaya karar verdim.
  • Kurabiye yapacağım. Bu kez bir değişiklik yapıp ortalarına delikler açıp fırından çıkardıktan sonra bitte çikolata döküp donduracağım. Umarım olur!!!
  • Patatesli peynirli toplar yapıp susama batıracağım.
  • Havuçlu toplar yapıp dere otuna batıracağım.

Bunları çocuklar rahatlıkla yiyebilir.
  • Doğum günü pastasını bu yıl da hazır alacağız. Gelecek yıl kızımla beraber rahatlıkla yapabiliriz.
  • Börek ya da poğaçayı da annem gelebilirse onunla beraber yaparız diye düşünüyorum.
Çocuk doğum günlerinde menü hazırlayan benden daha tecrübeli annelerde ilginç ve pratik tarifler varsa yardımınız çok iyi olacaktır.

Başka bir hazırlık da; gelecek olan misafir çocuklara minik hediyeler alıyorum ve yapıyorum.

Doğum günü çocuğuna gelen bir sürü hediyeye öylece bakmalarındansa hiç beklemedikleri bir şekilde hediye almak onları da sevindirir değil mi?

Hediye demişken, bazı oyuncak mağazaları bu tarz özel günler için liste oluşturmanızı sağlayarak, gelen misafirlerin "ne alsam" sorunlarını gideriyor. Size de ihtiyacınız olan şeyler geliyor.

Bence çok akıllıca bir buluş bu. Ama duygusal insanların bulunduğu ülkemizde, davet ettiğiniz kişilere "bir liste oluşturduk" nasıl dersiniz?

Aslında dersiniz çok da iyi olur. Ben Joker'de bir liste oluşturdum ve davet ettiğim kişilere de söyledim. Onlar da "biz de soracaktık, iyi oldu" dediler. Yani herkesin işine yaradı. Tavsiye ederim.

Ela doğum gününde ne giyecek?

Zaten ara bir dönemde olduğu için şu anda hiç birşey alamıyorum. Ya 18-24 aylık alacağım az giyecek ya da daha büyük alacağım yaza kadar bekleyeceğiz.

Bu durumda geçen yıl doğum gününde aldığım güzel elbisesini çıkarıp denedim. Bedeni tam oldu. Biraz değişiklikle yeni bir elbise yaratmaya karar verdim. Osmanbey'den aldığım 5 TL'lik kurdele sayesinde 80 TL'lik bir elbise yarattım.




Related Posts with Thumbnails

5 yorum:

nalan güler on Mart 19, 2009 dedi ki...

şimdiden kutluyoruz elayı,
senin de eline sağlık becerikli anne

cocuklacocuk on Mart 20, 2009 dedi ki...

Doğum günü kutlu olsun Ela'nın. Nice yıllara.
Biz çocuklara doğumgününde sigara böreği ve küçük köfteler hazırladık çok hoşlarına gitti.
hediye konusunda haklısın, toplum olarak bırak doğumgününü evlenirken bile eksik söylemek bir hayli zor geliyor.
Hafta sonunuz yoğun, kolay gelsin

Annelerin Günlüğü on Mart 23, 2009 dedi ki...

Çok teşekkürler.
Hafta sonu yoğundu gerçekten.
Tavisyelere iyiymiş gerçekten.

aysu dedi ki...

Leyla,
Ben Ela'nın doğum gününe gelemedim.Çok üzgünüm ama ona hediye aldım(yaptım).Buraya geldiğinizde vereceğim.

meyra dedi ki...

mrb yakında bnm de kızımın yas gunu var 3 yasına gırecek ben de palyaco falan ayrladım degısıklık olsun dıye sızden yardım almak ıstedıgım konu ben de gelecek olan cocuklara hedıyeler almak ya da yapmak ıstıyorum yardımcı olur musunuz tesekkurler ...

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template