Fava Tarifi

Perşembe, Mayıs 21, 2009 | Kategori: |

Türk mutfağının vazgeçilmez mezelerinden FAVA.

Sizinle kayınvalidemin tarifini paylaşacağım.

Özellikle hamileyken, kayınvalideme yemeğe gittiğimizde "fava var mıdır acaba?" derdim.

Böylesine çok sevdiğim bu mezeyi kendim neden yapmayayım diye düşündüm. Tarifini aldığımda oldukça pratik bir tarif olduğunu gördüm.

Siz de yapmak isterseniz işte FAVA tarifi:

Malzemeler:

1 paket iç bakla (kuru bakla) 750 gr.

Ben paketin yarısını kullandım. Yeteri kadar fazla oluyor. Diğer malzemeleri de ona göre veriyorum.

1 Kuru soğan

2 Diş Sarımsak

3 Tatlı kaşığı şeker (tepeleme)

1/2 Çay bardağı zeytinyağı

Su

Dere otu (üzeri için)

Limon (istenirse üzeri için)

Yapılışı:
  • Baklaları yıkadıktan sonra geceden orta büyüklükte bir tencereye koyun. Üzerine bir parmak geçecek şekilde su ilave edip ıslatın.
  • Sabah ıslanmış baklaların suyunu değiştirmeden, üzerine diğer tüm malzemeyi ekleyip pişirin.
  • Biraz ılıdıktan sonra blender'dan geçirin. İncecik bir kıvamı olacak.

  • Cam ve yayvan bir kaba alın ve soğumaya bırakın. Buzdolabına iyice ılıdıktan sonra alın.

  • Yemeğe sunduğunuzda kalıp gibi olmalı. Eğer olmamışsa suyu çok koydunuz demektir.

Afiyet olsun.

Çok küçük çocuklara yedirmek tavsiye edilmiyor ama, büyük çocuklarınıza sevdirebilirseniz onlar için çok faydalı olacak.
Related Posts with Thumbnails

2 yorum:

cocuklacocuk on Mayıs 22, 2009 dedi ki...

gerçekten kolaymış ben de cok zordur diye dusunurdum...elinize sağlık

irem dedi ki...

bende çok severim favayı,yapabilirim sanırım bu tariften sonra.) çok teşekkürler

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template