5 Aylık Bebeğin Beslenmesi - 2

Cuma, Temmuz 17, 2009 | Kategori: , , |

Hiç bir anne düşünemiyorum ki doğumdan sonraki ilk günden itibaren, "acaba sütüm bebeğime yetiyor mu?" demesin.

Bazılarımız bebeği zorlamadan iyilikle çok yedirmeye çalışırız, bazılarımız da ağzına tıkarak zorla çok yedirmeye...

Her ikisinde de annelerin düşündüğü tek şey "iyi anne olmak"tır.

Halbuki bebeğimizin de bir kişiliğinin olduğunu, eğer az yiyorsa bir sebebinin olabileceğini, çok yemenin de o kadar iyi olmadığını hep unuturuz.

Daha önceki 5 Aylık Bebeğin Beslenmesi yazıma gösterdiğiniz ilgiden ve yaptığınız yorumlardan yine "beslenme" ile ilgili yazı yazma gereği duydum.


Bebek 5. ayını tamamladıktan sonra katı yiyeceklerle "tanışma" zamanı gelmiş oluyor. Bebeğin 6. ayı tanışmayla geçiyor.

İlk meyve püresiyle başlanıyor, 1. gün 1-2 kaşık,2. gün 4-5 kaşık, 3. gün bir fincan ve çoğartarak bir ayın sonunda su bardağına kadar ilerleniyor.

Ben önce kayısıyla başladım. Bebeğimin 6. ayı, yani 5 aylıkken yaza denk gelmişti. Fincan seviyesine getirip diğer meyveye şeftaliye geçmiştim.

Bir kaç meyveyle tanıştıktan sonra sebzelere geçiliyor. Az suda haşnayarak pişiriliyor ve rondodan geçirmeden çatalla ezerek yediriliyor. Özellikle hem meyve püresinin hem de sebze püresinin az da olsa pütürlü olmasına dikkat edilmesi gerekiyor.

Bebek yeni yiyecekleriyle tanışırken bazıları ona kabız ya da ishal yapabiliyor. Bu durumda onu kesip diğerine geçiliyor.

Hiç birisi için israr edilmemeli ve ay sonunda ancak su bardağı kadar fazla verilmeli. Zira yeni tanıştığı yiyeceklere yavaş yavaş alışmalı.

Tabi 6. ayında (yani 5 aylıkken) bebeğin ana öğünleri anne sütü ya da devam sütlerinden.
6. ayın sonunda artık bir öğünü bu katı (bir su bardağı) yiyeceklerden verebiliyorsunuz.

Benim bebeğim o ayında üç saatte bir besleniyordu.

Sabah 08.00'de emzirip işe gidiyordum.
11.00-11.15'de sağılmış anne sütü biberonla bakıcısı veriyordu.
14.00-14.15'de ben emziriyordum.
17.00'de biberonla anne sütü
Gündüz 2 ya da 3 kez uyuyordu.
19.00'da Milupa'nın devam sütünü içirip uyutuyordum
23.00'de emziriyordum.
Gecede iki kez emmek için kalkıyordu.

17.00 seansına 6. ayın sonunda meyve püresini koymuştuk. Hem Ela'nın hoşuna gitmişti hem de benim:) Çünkü 19.00 seansında devam sütü vermeyip sağılmış anne sütü veriyordum.

Şimdi bazı otoriteler ve kaynaklar, bebeğin 6. aya kadar sadece anne sütüyle beslenmesi gerektiğini savunuyor; bazıları da 6. ayında (yani 5 aylık) bebeğin çiğnemeyi öğrendiğini ve katı yiyeceklere başlanabileceğini...

Biz doktorumuza güvenip başlattık.

Benim kızım şimdi 13. ayında. 6. ayda yani "tanışma" ayında çok yiyecekle tanıştığı ve hiç zorlamadığım için, şimdi gayet rahat ve zevk alarak yemek yiyor. Yeni tanıştığı yiyecekleri "mızmızlanarak" değil "hammm" diyerek yiyor.

Geçen gün doktor kontrolünde bu sebeple doktorumuz Meral Saraçel Hanım'a teşekkür ettim. (Bu konuyla ilgili M.Saraçel'in bir ropörtajını buldum.)

Bebeğinizin severek ve iştahla yemek yemesinde; kişiliği, sizin yemek yedirme anlayışınız, yemek saatleriniz de çok önemli yer kaplıyor.
Related Posts with Thumbnails

20 yorum:

Annelerin Günlüğü on Kasım 08, 2008 dedi ki...

Sevgili okurlar;
Bu yazıyla ilgili yaptığınız değerli yorumlar malesef, sitemizi yenileme aşamasında silinmiştir.
Özür dileriz...
Tecrübelerinizi bizimle paylaşmanızı bekliyoruz.

Melis dedi ki...

ne guzel ve uyumlu bir bebek
bizim kızımız tum sebze ve meyvelerin yerken su son uc gundur mama/meme tutturur oldu: (
bizim drumuz kızımız yeterince kilo aldıgı icin 6.ayında baslattı ek besinlere
basta cok guzelken bir ay sonra isler bozuldu

Annelerin Günlüğü on Aralık 14, 2008 dedi ki...

Ek gıdalar konusunda, belki sevdiği şeyleri önce yedirmelisiniz. Eğer yemek yedirirken damak tadı oluşturmaya çalışıyorsanız, yani tv'yle ya da oyunla yedirmiyorsanız, yavaş yavaş sizin yedikleriniz ilgisini çekecektir.
Kolay gelsin ve sevgiler...

ceren dedi ki...

merhaba ben ılk defa yazıyorum benımde 5 aylık oglum var adı efe 5 yasında kızım var kızım anne sutu almadıgı için formul mamalara ve 4 ayından sonrada katı gıdalara yavas yavas gecmıstım tabı doktor kontrolunde su an hıcbı sorunumuz yok hıc bır sey ayırmadan cok guzelyıyo yanlız oglum 5aylık anne sutu alıyo henuz ek olarak hıc bırsey vermıyorum su an sut yeterlı gelıyo tabı 6 ayında ek besınlere baslarım sıze bı tavsıye her bebek farklıdır cunku cocuklarımda yasadım bebegınızı sızden ıyı kımse tanıyamaz en ıyı dr sızsınız panıge yer yok guzel anneler

Annelerin Günlüğü on Nisan 15, 2009 dedi ki...

Ağzınıza sağlık. "Her bebek farklıdır ve kendi bebeğinizi başka bebklerle karşılaştırmayın" Bizim her zaman söylemeye çalıştığımız şey.
Tecrübenizi paylaştığınız için çok teşekkürler ve sevgiler...

fidan dedi ki...

benim 5 aylık kızım var.adı elif benim kızım 3 ay emdi sonra devam maması vermek zorunda kaldım şimdide elma havuç suyu veriyorum.acaba erkenmi başladım bilmiyorum

yesim dedi ki...

Merhaba
benım 5 aylık kızım var.4 ayından itibaren ufak ufak basladım ben ek besinlere 2 kere dr degistirdim. ılki kızımın kolik oldugunu soylemedi 3 ay bagırmaktan bir hal oldu yavrum benimde ilk bebegim deneyimim yoktu dr degistırdik kolik oldgunu ogrendik ona gore ılac verdı ve rahatladı ama bu kezde dr kılosunun dusuk oldugunu soyledı ek besınlere baslamak gerekmıs ama ona kalsa anne sutu beslenme programında yok. gunde 3-4 ogun degısık degısık ver dedı. <tıbbı olalarak bılemem ama ıcgudusel olarak bana yanlıs geldı. Cunku anne sutu alan bır bebege bırden burları vermek metabolızmasını bazor dıye dusundum. dr un dedıgını kısmen yaptım yanı aralarda tattırdım. bugunlerde 5 ayı doluyor gunde 1 kere meyve puresı aksamları da 6-7 cay kasıgı tahıllı ek mama verıyorum .tabı anne sutu agırlıkta. Uzun oldu biraz kusura bakmayın.
ıyıgunler

aykan dedi ki...

merhaba.benım 5 aylık dunya tatlısı bır oglum var.dogdugumuz gunden berı sureklı mızmızlandıgı ıcın ac kaldıgını dusunup arada mama takvıyesı yaptık fakat doktorumuz ogrenınce kesınlıkle bıaktırdı.5 ayımızı bıtrdıgımız ıcın doktorumuz her seyı yedırebılecegımızı soyledı ve ben sebze corbası meyve purelerı edırmeye basladım fakat oglum gunduzlerı benı emmemek ısıyor gorunce kacıyor masada yemek yıyemez olduk yogurdu gorunce cıldırıyor her seyden yemk ısıyor yalnız gece pıroblemımız yok emıyor. bende bu yuzden mamayı kesmeyı dusunuyoorum benı bırakmasından korkuyorum ne yepmalıyım.

Annelerin Günlüğü on Haziran 05, 2009 dedi ki...

Merhaba
Belli bir dönem ben de yaşadım, ama sebzelere başlamışken bunları kesmeyin derim.
5. ayında katı gıdalardan sadece bir öğün verin, diğer öğünler anne sütü.
Diğer aylarda katı gıdalar fazlalaşacak, o zaman da sadece yatarken anne sütü verin.
Artık etten, sebzeden daha iyi vitaminler alacağı için endişe etmeyin bence.
Sevgiler ve kolay gelsin.

selamisalih dedi ki...

merhaba benim 5 ayını bitirmek üzere olan bir bebeğim var sütüm yetmiyor ve ek gıda vermek zorunda kalıyorum fakat hiçbirşey yemek istemiyor ne pirinç un ne mama nede yoğurt . aç olunca uykusuda düzgün olmuyor. ne yapabilirim fikri olan varsa yazsın lütfen

Neslihan Leyla Toker dedi ki...

Milupa'nın bebeğinizin ayına uygun olan devam mamasını tavsiye ederim. Kutunun üzerindeki tarifle biberon kıvamında hazırlarsanız bu onların çok hoşuna gidiyor. Biberonu almıyorsa kaşıkla verebilirsiniz. Hiç bir şey yemiyorsa ağzında bir sorun olabilir mi?

selamisalih dedi ki...

diş çıkarıyor ondan dolayı yemek istemiyor veya emmek istemiyor olabilirmi eğer öyleyse bebeğimi nasıl besleyebilirim?

jszwrvosu on Temmuz 28, 2009 dedi ki...

G4FFEo nkkpipglnceg, [url=http://fbkcdxdwhxsp.com/]fbkcdxdwhxsp[/url], [link=http://emkztvweuwou.com/]emkztvweuwou[/link], http://kbonguiccyru.com/

Adsız dedi ki...

merhabalar;benimde oglum 5.ayina yeni girdi.kizimda 9 yasinda kizimda deneyimim olmadigindan cok erken baskadik ek besinlere ve kizimi 2 ay emzirebildim suan ise kizimin bagirsaklari tembel iyi calismayan bagirsak acaba erken basladigim icinmi bu sorunu biz hala yasiyoruz.oglumda ayni sorunu yasicak korkusundan baslayamiyorum ek besinleresadece emziriyorum sukur yetiyorda slmlar

sevda on Kasım 02, 2009 dedi ki...

merhaba ben sevda benımde 4 ayını bıtırmısbır oglum var ben henuz ek bır gıdaya baslamadım. sutumun yettıgını dusunuyorum ama besıncı ayını doldurdugunda ona ek besın uygulayacagım kızımda oyle yapmıstım.butun annelere sevgıler.

leyla dedi ki...

merhabalar,benim oğlum da 5 ay 4 günlük.kilosu gayet yerinde,anne sütüyle besleniyor ve sütüm de yetiyor ancak benim sorunum başka...yakında işe başlayacağım ve ben yokken ne yiyecek diye düşünmeye başladım,meyve püresi verdim bugün ilk defa ama arkasından hemen emmek istedi,onun sorunu ten teması..bebeğime neler yedirmeliyim?bu sorun nasıl çözmeliyim?teşekkürler....

senemm on Mart 01, 2011 dedi ki...

merhaba bende guzeller guzelı bi prenses annesıyım benim kızımda 6 ayını bitirdi cok şukur herşeyi yıyıyor ama ben neyin daha faydalı olacağını bilemiyorum ilk meyvaden başladım neyse butun annelere sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

5 aya yeni girdi oglum emiyor ek gıda önermiyor doktorumuz kilosuda yerinde ama eli agzından cıkmıyo 10 parmagın hepsini yiycek nerseyse acaba doymuyormu diye endişeleniyorum bilgilendirirseniz sevinirimm..

Adsız dedi ki...

merhabalar5.ay.önce.dünya.yakışıklısı.eymen.doruğum.dünyaya.geldi.doğumdan.itibaren.sütüm.yetmediği.için.devamsütüyle.anne.sütüne.takviye.yaptık.1.hafta.öncede.sebze.çorbası.meyve.suyu.ve.meyve.pürelerine.başladık..yazılan.yorumlarda.herkez.1-2.kaşık.veriyorum.diyor.ama.benim.oğlum.çok.iştahlı.heralde.bizimkisi.nerdeyse.bir.fincana.yakın.yiyor.verdiklerimi.acaba.yanlışmı.yapıyorum.aaltmalımıyım.ama.herhengi.bir.sorunda.yaşamıyoruz.ne.yapmalıyım.sizce??

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaslar benım oglum 4 unu bıtırdı bese gectı ek besınlere baslanabılırmı tesekurler

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template