Öksürüğe Çok İyi Geliyor

Çarşamba, Aralık 23, 2009 | Kategori: |

Geçen kış kızımın öksürüğü için şifalı bitki çayını nasıl yaptığımın tarifini vermiştim.
Bu kış da değişmedi, Ela da ben de öksürükten kurtulamadık. Şişe şişe öksürük şurubu içirdim ama artık hiç bir işe yaramayınca kestim. (Siz doktorunuza sormadan çocuğunuzun ilacını kesmeyin!) Şimdi sadece şifalı bitki çayıyla öksürüğünü geçiriyorum.
Ben de içiyorum.
Dikkat edilmesi gereken en önemli şey; eskiden yaptığımız gibi ateşin üstünde dakikalarca kaynatmamak. Sadece yapmak istediğiniz bitkileri demliğe koyup, kaynar suyu üzerine ekliyoruz ve 10 dakika demlenmeye bırakıyoruz. Bardağa koyarken ben bal da ekliyorum, tercih ederseniz öksürüğe bal da iyi geliyor.
Ihlamur, rezene, hatmi çiçeği, papatya....isterseniz karışımları çoğaltabilirsiniz.
Öksürük sıklaştıysa, bir tatlı kaşığı balın üzerine biraz karabiber serpip veriyorum, işe yarıyor.
Hem size hem de çocuklarınıza öneriyorum.
Related Posts with Thumbnails

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Benimde 2,5 yaşında bir kızım var ve 2 yaşından beri öksürüğünü ayva yaprağını demleyim içirerek atlatıyoruz, hemde 2 gün sürmüyor. Bu mucizeyi keşfedene kadar kutularca şurup içti. Eşim ve bende de oldukça işe yarıyor. Sadece bir dezavantajı oluyor uzun bir süre kullanırsanız hafif kabızlık yapabiliyor(ayvada yapar bilirsiniz, ancak zaten 2-3 günde öksürüğü düzelttiği için problem olmuyor.

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template