Yeni Yıldan Ne Bekliyorsunuz?

Cuma, Aralık 11, 2009 | Kategori: |

Çocukken yılbaşını kutladığımız gün çok heyecanlı olurdum.
Yarın olduğunda sanki gökyüzü bir başka mavi, ağaçlar kırmızı olacak yani herşey değişecek gibi gelirdi.
Tabi böyle bir değişiklik olmaması yanında, ülkemiz çocukluğumdan bu yana iyice dibe gitti.
Daha az üreten,
Daha az düşünen,
Daha az itiraz eden,
Daha sorumsuz,
Daha vurdum duymaz,
Daha iletişimsiz,
Daha geçmişinden kopuk bir halk olduk.

Şimdi yılbaşı demek, bizimle alakası olmayan noel babalı süslerle, yine bizimle alakası olmayan çam ağaçları süslemek, arkadaşlarımıza bununla hava atmak oldu...
Şimdi tek derdimiz ugly bot giymek, giymeyeni ayıplamak...
Şimdi tek derdimiz lüks arabalarımızı alış veriş merkezinin kapısına park edebilmek,
Şimdi tek derdimiz, eğer bu kadar paramız yoksa hemen en kısa yoldan para kazanmaya çalışmak, çalmak, çırpmak...
Şimdi tek derdimiz, kendimize geçmişinde her rezaleti yapmış gözde şarkıcıları örnek almak, onun gibi yaşamaya çalışmak...

Nerede eski görgülerimiz...
Nerede büyüklerimize saygı...
Nerede çocuklara kol kanat germek...
Nerede Uğur Mumcu...
Nerede Türkan Saylan...

Ben yeni yıldan bu yazdıklarımın düzelmesini bekliyorum.
Siz yeni yıldan ne bekliyorsunuz?
Related Posts with Thumbnails

5 yorum:

nalan on Aralık 11, 2009 dedi ki...

Tabiat herşeyin zıddını da bünyesinde taşıyor.
Olanlar da o kaybettiğimizi sandığımız,kaybetmeyip uykuda bıraktığımız değerleri Dede Korkut hikayesindeki gibi
"Zamanla Oğuz yine yaylaya göçtü. Çoban gene bu pınara geldi. Gene koyun ürktü. Çoban ileri vardı. Gördü ki bir kütle yatıyor, parıl parıl parlıyor. Peri kızı geldi, der: Çoban emanetini gel al, amma Oğuz'un başına felaket getirdin dedi. Çoban bu kütleyi görünce dehşete düştü. Geri döndü, sapan taşına tuttu. Vurdukça büyüdü. Çoban kütleyi bıraktı kaçtı. "
öykünün tamamıhttp://www.kerkukfeneri.com/haber/109-dedekorkut-hikayeleri-basatin-tepegozu-oldurmesi.
tekmeleye tekmeleye uyandırıyor.Zor bir uyanış olsa da uyandıtılan öyküdeki canavarın yerine içimizdeki hasletler çok şükür yavaş da olsa uyanıyor.
umutsuz olma duyarlı vicdanlı Neslihanım,sizler var oldukça sırtımız yere gelmeyecek umudunu yitirme.
yeni yılı beklemeden yarın hatta bugün için dileğim :
Analar daha çok gülsün hiç ağlamasın,ülkemin her gerçekten vatandaşı lâyık olduğu ama sahip olamadığı herşeye kavuşsun

Orhan Toker on Aralık 11, 2009 dedi ki...

Yeni yıldan beklentilerim,

Ölenlerin değil öldürenlerin sorgulandığı bir ülke bekliyorum

... on Aralık 11, 2009 dedi ki...

Ne güzel söyledin Nalan Abla
Aynı şekilde sizin gibi büyüklerimiz sayesinde sırtımız yere gelmeyecek.
Teşekkürler...

nesrin dedi ki...

ben bereket gelsin istiyorum, yazılanlara katılıyorum.
bu tarz gidiş iyi yere gitmiyor.
yeni yıl huzur getirsiiiiiinnnn

Adsız dedi ki...

ben çocuklarımıza daha iyi bir türkiye getirsin istiyorum.
noel baba olayını sıcak buluyorum, neden olmasın

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template