Kaktüs Çiçeğim

Çarşamba, Haziran 16, 2010 | Kategori: |
Çocukluğumda çok severdim kaktüsleri. Tabi çiçekli olanları ilgimi daha fazla çekerdi. Pazarda satılan, minik saksılarda ve hatta üzerinde bir sürü eflatun çiçek olanlarından satın alıp eve getirmiştim bir gün.
Bir kaç gün sonra bir bakardım ki çiçeklerin altında yapıştırıcı izleri var. Ne kaktüs çiçek açmış, ne çiçekler gerçek çiçek!
Minicik saksıda olduğu için de eğip büküp su veremezsiniz çiçeğe. Üzülürdüm, niye böyle kandırıyorlar ki diye!!!
Sonradan öğrendim ki kaktüse çiçek açtırmak öyle her baba yiğidin harcı değilmiş. Bir kere saksısına koyacağınız toprak 7 katmandan oluşacak. Cam parçaları katmanı, çakıl taşı katmanı v.s
Vazgeçmiştim taa ki geçenlerde arkadaşlarımızı ziyaretine kadar. Ne zamandır görmüyorduk sevgili Murat ve Maya'yı.
Onların bahçede kaktüs tarlası var resmen.
Öyle bildiğiniz alelade toprağa dikmişler, 15-20 günde bir çay bardağı su veriyorlar. Kışın hiç sulamıyorlar. Hep dışarda, balkonda duruyor ve hepsi, her bir saksı defalarca çiçek veriyor.
Bu da onların kaktüs tarlasından benim payıma düşen "göz hakkım".
Benimki de geçen gün 1-2 gün içinde böylesine muhteşem çiçekler açtı. hemen resimlerini çektim. Her güzellik gibi çabuk bitti ama ben kaktüsümün gerçekten çiçek açtığını gördüm ya, o bana yeter!

Related Posts with Thumbnails

0 yorum:

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template