11 Aylık Bebeğin "Yemek" Yemesi

Pazartesi, Mart 10, 2008 | Kategori: , , , |

Biz Ela 3 aylıktan itibaren kahvaltı yaparken yanımıza oturttuk. Bizi izledi, bazen yediklerimden minicik tattırdım. Bir müddet sonra bizi izlerken ağzını şapırdatmaya başladı:)

O zamanlar sadec anne sütü içiyordu. 4 aylıkken doktor tavsiyesiyle gıdalara başladıktan sonra bizim yediklerimize daha çok göz dikmeye başladı.

Şimdi kızım, yaklaşık3 aydır; kahvaltıda peynir, domates, yumurta; ana öğünlerde çorba yanında pilav ya da makarna; ara öğünlerde portakal suyu ya da meyve yiyor.

Yemek yerken bizi taklit ediyor. Elindeki kaşığını tabağa deydirip ağzına götürüyor. Bu hareketini gördüğümde artık kaşığına birşeyler koyma vakti geldi diye düşündüm.

Mama sandalyesinin altına bir örtü seriyorum ve kaşığına pilav koyuyorum. O kaşığı ağzına götürüp bir kaç tane pirinç tanesini ağzına "kendi" atıyor ya, o kadar mutlu oluyor ki!!!

Düdük makarnayı da çatalına takıyorum ama genelde parmağına takıp yemeyi seviyor:)

Bir seferde çiğneyip yutabileceği kadar köfteler hazırlıyorum, çatalına takıp eline veriyorum.

Eğer hasta değilse her yemeğinden zevk alıyor.

Peşinden koşup ye ye demeden, televizyon karşınında yedirmeden de bebeklerimize çocuklarımıza damak zevki kazandırabiliriz.

Televizyon karşısında yemek alışkanlığı kazanan çocuklarda tamak tadı oluşmaz ve televizyonsuz bir yerde yemek yemesi zorlaşır.

Kendi yapabileceği şeyleri yaptığında kendine güvenini davranışlarından gözlemleyebilirsiniz.
Related Posts with Thumbnails

1 yorum:

canan dedi ki...

benim çocugum on aylık çocugumu emdiriyorum elimden geldigi kadar birşeyler yedirmeye çalışıyoru ama zorla hep emeyim diyor hiç birşey yemiyor ve ben ne yapaçagımı şaşırdım diş çıkartıyor ondan diyorlar ama çocugum çok zayıfladı birde çok aglıyor oda kendini çok yıpratıyor lütfen bana yardım edin önerilerinize ihtiyacım var

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template