Ara Öğünler İçin Kek Tarifi

Cuma, Mart 07, 2008 | Kategori: , |
Geçen yıl aldığım Sahrap Soysal'ın "Anne Ben Acıktım" kitabını karıştırırken çok güzel tarifler buldum.

Çocuklar için besleyici ve meyve suyuyla yiyebilecekleri çok güzel bir kek tarifi vereceğim. Ben 11 aylık kızıma bile yediriyorum.

Çocuklarınız partilerine rahatlıkla yapabileceğiniz bir kek bu.

Zeytinli Peynirli Kek

3 adet oda sıcaklığında yumurta

Yarım çay kaşığı tuz

1 Su bardağı yoğurt

1 Su bardağı sıvıyağ

1 Su bardağı çekirdekleri çıkarılmış doğranmış siyah zeytin

Yarım su bardağı rendelenmiş beyaz peyniz

3 Adet taze nane yaprağı veya 1 yemek kaşığı kuru nane

3 Adet yeşil soğanın sadece yeşil kısımları

1 Adet kabartma tozu

3.5 Su bardağı un

Bebeğinize yedirecekseniz, zeytinin ve peynirin tuzunu alın ve ekstra tuz koymayın.

Yapılışı:

Yumurtaları tuzla beraber çırpın. İçine yoğurt ve sıvıyağı ekleyip, 2-3 dakika daha çırpmaya devam edin.

Sırasıyla zeytin, peynir, ince kıyılmış nane yaprağı, ince kıyılmış taze soğanı ekleyip tahta kaşıkla karıştırın.

Unu ve kabartma tozunu azar azar ilave ederek karıştırmayı sürdürün.

Kek hamurundan biraz daha kıvamlı hamurunuzu iyice yağlanmış orta boy, kenarları yüksek bir kalıbın içine yayın. 175 derece ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirin. Fırından çıkarıp ılımasını bekledikten sonra dilimleyip servis yapın.

Ben yarım ölçü yapıyorum ve sıvı yağ yerine tereyağı kullanıyorum.

Afiyet olsun.
Related Posts with Thumbnails

0 yorum:

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template