Bebek Bakıcısı

Pazartesi, Mart 24, 2008 | Kategori: , |

Çok zordur minicik bebeğinizi yabancı birine emanet etmek.

Ben kızım 20 günlükken bir bakıcı işe aldım. Bir kaç ay evden iş yapacaktım, sonra da işe gidip gelmeye başlayacaktım.

Eşimle internetten bir şirket bulduk, aradık. Ellerinde çok uygun birinin olduğunu söylediler. Bayanı getirdiler tanıştık. Eli yüzü temiz yaşlıca bir bayandı. Bize referansının numarasını verdi. Sabah aradım. Telefondaki anne, bana işe alacağım bayanı çok methetti. Ne güzel diye düşündüm, hiç tanımadığım biri bana yardımcı oluyor.!!

Bayan işe başladı. İlk gün Ela'ya şekerli su içirmeye kalktı, biberonun nasıl tutulduğuna, sterilizasyonun nasıl napıldığına dair hiç bir şey bilmiyordu. Yani anlayacağınız referanslar düzmece imiş.
İki ay boyunca yeni uygulamaları öğretmeye çalıştık ama nafile.
Bakıcı işe alırken size tavsiyem;

Referanslarını iyice araştırın.

Önceki işinden neden ayrılmış sorun.

Şirketlerden bakıcı bulursanız bir maaş da şirkete veriyorsunuz.

Aslında en güzeli tanıdık birilerinin önerisiyle bakıcı bulmanız.

Yabancı bakıcı işe alacaksanız mutlaka pasaportunu alın.

Yabancılar da ülkelerine göre farklılık gösteriyor, dikkat edin!!

İş görüşmesinde ondan neler istediğinizi söyleyin.

Bazıları sadece bebeğe bakarım ev işi yapmam diyor.

Bazıları iş görüşmesinde ev işi de yaparım diyor ama işe girdikten sonra yapmıyor "yapamadığını" söylüyor.

Eğer yapabiliyorsanız evinize kamera yerleştirin.

Biz ikinci bakıcımızı aracı bir bayandan bulduk. Ermeniztan'dan gelip burada bakıcılık yapan bir bayandı. O da bebeği iki kere dışarı çıkaramam diyerek bir ay sonra işten ayrıldı.

Üçüncü bakıcımızdan memnunduk. Ama o da malesef eşi yüzünden işten ayrıldı :(

Ben de 2007 Eylül ayından beri büyük bir zevkle işimi bırakıp bebeğime kendim bakmaya başladım.

Çalışmak zorunda olan annelerin işinin çok zor olduğunu biliyorum. İşteyken bebeklerini ne kadar özlediklerini, bir an önce evde olmak istediklerini biliyorum. Hepsine Allah kolaylık versin.

Bunu bilinki!!

Hiç kimse bebeğinize sizin kadar iyi bakamaz. Sizin kadar sevemez.

O yüzden bakıcının ufak tefek şeylerini görmezlikten gelin.

Bebeğinizi doğru yedirebiliyor, uyutabiliyor ve oyalayabiliyorsa bundan daha fazla birşey beklemeyin.

Malesef ülkemizde, "bakıcı olmak" çok basit. Temizliğe gitmemeyim bakıcı olayım diyen herkes bakıcı oluyor. Ve bu en çok çalışan anneleri vuruyor.

Bu yazım Bebek Bakımı bloğumda da yayınlanmıştı.
Related Posts with Thumbnails

0 yorum:

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template