Egzamada Kullanılan Gıda Rejimi

Salı, Mart 25, 2008 | Kategori: , , |

Konuk Anne: Aslı Gürsan.
Bir önceki yazımda 28 aylık kızımın nasıl egzama olduğunu anlatmıştım. Şimdi uyguladığımız tedaviyi anlatacağım: Öncelikli olarak çocuğunuza eğer alerji testi yaptıramıyorsanız ( özel hastanelerde yapılıyor oldukça maliyetli, sosyal güvenlik kurumu hastanelerinde de çok sıra oluyor ) gıda rejimi yaptırarak dokunan maddeyi bulmaya çalışıyorsunuz.
Doktorumuzun bize verdiği liste süt, yumurta, domates, karpuz, çilek, çikolata, şekerleme, kola, gazoz, salam, sosis, taze fasulye ( bazı çocuklarda hassasiyet olabiliyormuş ), konserve, hazır meyve suları.
Bu listeden Eylül, hazır gıdaları cola, şekerleme gibi şeyleri zaten yemiyordu. İlk kahvaltımızda çok zorlandık ve takip eden günlerde de.

Yaz aylarıydı yemeklere domates ve salça koyamıyorduk. Süt ve süt ürünlerinin hepsini kestik. Meyve yiyemiyordu. Daha sonra fermente olmuş süte tepki vermeme olasılığı meydana çıktı. Çünkü Eylül zaten 7-8 aylıktan beri meyveli taze peynirleri yiyordu ve sorunu olmamıştı. Böylece fermente süt ürünlerine ( yani peynir ve yoğurt) başlayabildik. Bu bize biraz hareket kabiliyeti sağladı.
Birinci haftanın sonunda tüm egzamalar inanılmaz bir şekilde düzeldi. Böylece en çok içmesi gereken gıdadan başladık. Süt içti ve bingo 2 saat sonra ilaç içiyor olmasına rağmen kızarıklıklar tekrar göründü, böylece süt tamamen( 3 aylığına) kesilmiş oldu. Daha sonra yumurtaya ve domatese karpuza tek tek başladık sorun olmadı. Fermente süt ürünleri diye özelikle belirtiyorum. Mesela tereyağı ve dondurma fermente süt ürünü değil yani ekşitilerek yapılmıyor bunlarda Eylül’ün süt gibi alerjisini tetikledi. Tabi bir anne için çocuğunun süt içememesi çok zor ve üzüntü verici bir durum.
Sonunda 3 ayı tamamlamıştık. Bir gün Eylül, babası, dayısı ve ben markete gittik. Gezerken Eylül bir küçük kutu sütü gördü ve 'süt istiyorum' dedi. Üçümüz birbirimize baktık, sonra babası ve dayısı bana ( son karar anneden çıkar ) dedi. Kutuyu aldım, pipeti içine sokup Eylül’ün eline verdim. Abartısız 3 adım atmıştım ki 'anne bitti' dedi. Ağlamamak için kendimi zor tuttum. Eve geldik, stres içinde beklemeye başladık 2 saat, 5 saat görünürde bir şey yoktu. Sonra aralıklarla dikkat ederek yavaş yavaş vermeye başladık.
Alerjilerin yaş dönümlerinde geçme ihtimali yüksek, çocuk vücudu bu maddelere normal tepki vermeyi öğrenebiliyor.
Şimdi Eylül 28 aylık günde 300–400 ml süt içebiliyor üzerini yoğurtla tamamlıyoruz. Bazen çok şeker, çikolata ve sütü aynı gün alırsa bileklerinin içini kaşımaya başlıyor hemen kremini sürüyorum. Biraz dikkat ediyoruz. Alerjileri azmadan geçiyor.

İnsanın çocuğunun en ufak hastalığı bile özellikle annelere çok büyük sıkıntı ve üzüntü olabiliyor.

Hepinize ve çocuklarınıza sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

Bu yazımız Bebek Bakımı bloğumda da yayınlanmıştı.
Related Posts with Thumbnails

0 yorum:

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template