Örgü Tavşan

Çarşamba, Mart 26, 2008 | Kategori: |

Bu tavşan kızımın yaş günü hediyesi oldu.
Bitirmek için gece 02'lere kadar uyumadım ama; Ela'nın onu gördüğünde gözlerini açışı ve "cici" diyerek sarılışı... herşeye değdi:)

Yapılışı:

Düşündüğüm tavşanı önce bilgisayarda (elle de çizilebilir) çizdim. Büyüklüğünü ayarlayıp bastırdım. Tığla bebe yünüyle ördüm.

Siz de tavşanı yapmak isterseniz, aşağıdaki çizimi kopyalayıp büyüttürebilirsiniz.

Baş: Beyaz iple 10 tane ikili trabzanla başladım. 2. sırada 20, 3. sırada 26 diye arttırarak devam ettim. Başın en kalın yeri 65 olana kadar ördüm, sonra kesmeye başladım. 4o tane trabzan kalana kadar kesmeye devam ettim ve bitirdim.

Gövde: Yeşil ipten 45 tane zincir çekip üzerine 40 tane ikili trabzan yaptım ve birleştirdim. 10 sıra ördüm. En kalın yeri yani en alt kısmı 56 tane olana kadar ördüm ve bitirdim.
Gövde üstü altı açık konik bir şekil oldu.

Altını popo olacak şekilde kapatmak gerek. Beyaz ipten yuvarlak, tepsi gibi düz bir parça ördüm. Gövdenin altını kapatacak büyüklükte oldu.

Bacaklar: Beyaz iple 10 ikili trabzanla başladım, 8 sıra ördüm. En kalın yerinde 28 ikili trabzan oldu.

Kollar: 8 ikili trabzanla başladım, en kalın yerinde 16 trabzan oldu. 8 sıra ördüm. İlk iki sırayı beyaz iple, geri kalanı yeşille ördüm.

Kulaklar: 10 zincir çekip üzerini sık iğneyle devam ettim. Uzunluğu yeteri kadar olunca keserek ucunu sivrilttim.

Kuyruk: 8 ikili tarabzanla başladım, en kalın yerinde 16 trabzan oldu, keserek parmağımın sığacağı kadar (içini doldurmak için) devam ettim ve bitirdim.

Gözler ve Ağız: Gözlerini sık iğneyle, ağzını zincir çekerek yaptım.

ƺimdi en keyifli an. Hepsinin içine elyaf doldurdum ağızları açık kaldığı için iple bir kaç kez çapraz bir şekilde diktim(elyaf çıkmasın diye). Sonra hepsini birbirine diktim. Dikerken bacaklara dikkat etmek gerek. Kafanın ortasında olması ve tavşanın oturabiliyor olması gerekiyor.

Bu arada Ankara'dan gelen annemin katkılarına da teşekkürler.

Ve işte "Pamuk Tavşan"
Related Posts with Thumbnails

0 yorum:

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template