Örgüden Yılan Oyuncak

Perşembe, Mayıs 29, 2008 | Kategori: |

Şimdi nereden çıktı bu yılan diyenleri duyar gibiyim. Hele de kız bebeğe yılan oyuncak ...!?

Ama benim kızım bir kitabında yılan gördü. Parmağıyla göstererek ıh dedi. (Bu ne) demekti.

Ben de yılanı anlatabilmek için tıssss diyerek elimi de yıan gibi kıvırdım. Bunu bir kaç kez daha tekrarladık.

Her kitap okuyalım mı dediğimde tıssss deyip, elini benimki gibi yapmaya çalıştı.

İşte bu yüzdendir ki kızım yılanları çok sevdiği için, ben de ona bir yılan ördüm.

Yapılışı:

Evdeki artan ipleri değerlendirdim. Rastgele uzunluklarda kesip birbirine bağladım ve yumak oluşturdum.

Kuyruğundan 10 adet ilmekle başladım.

5. sıradan sonra arttırmaya başladım. 20 ilmek olunca arttırmayı bıraktım.

İpim bitene kadar ördüm, kafası için tek renk bir ip bağladım.

12 sıra ördükten sonra her iki kenardan önce birer kez, sonra ikişer kez kestim.

9 tane kalınca bitirdim.

Yılanı tersinden kafasına kadar diktim, çevirdim ve içini elyafla doldurdum.

Kafa kısmındaki kesme işleminin başladığı yerden, kalan kısımdan ilmek aldım ve aynı şekilde önce birer sonra ikişer keserek 9 ilmek kalınca bitirdim.

Uclarını içe doğru büzerek diktim ve bir ağız yapmaya çalıştım.

Dilini de tığla zincir çekerek yaptım ve ağzının içine diktim.

Gözlerini siyah iple işledim, boğazına da bir fular...İşte bizim Tıssss Yılan

Ela şimdi yılanıyla kendine tısss yapıyor, hatta yakasından içeri sokuyor... :)
Related Posts with Thumbnails

0 yorum:

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template