Bebeklerin Diş Ağrısını Azaltmak İçin Neler Yapılabilir?

Cuma, Temmuz 18, 2008 | Kategori: , |

Dişlerle ilgili 13 aylıkken yazdığım tecrübelerime taş çıkartacak bir seri diş ağrısı çekti kızım. Şimdi 17 aylık.

Tam 7 gün sürdü, hala da devam ediyor.

İlk dört gün ateş oldu. En kötüsü de hafta sonuna denk gelmesiydi. Ateşin idrar yolları enfeksiyonu göstergesi olabileceğini düşünerek idrar tahlili yaptırdık. Hafta başına kadar ateşini ilaçla ve sirkeli suyla düşürmeye çalıştık.

Pazartesi sabahı doktora gittiğimizde, ağzına hiç bir şey sokturmamasının nedenini anladık. Çünkü 6 dişi birden geliyordu ve damağı şişmişti. Biraz da boğaz enfeksiyonu vardı. Ateşi o yapmıştı demekki! Neyseki idrarında bir şey çıkmadı.

Diş ağrısı için ilaç olarak; ağrı kesici şuruplardan ve diş jellerinden başka bir seçeneğiniz yok.

Ben; hepinizin bildiği Calpol ve Dolven'i sırayla kullandım. Birinden verip 5 saat sonra diğerinden verdim (doktor tavsiyesidir, siz de doktora başvurarak kullanınız).


Diş jeli olarak da CalGel iyi geldi. Buzdolabında bekletip emziğine sürüyordum.

Uykusuz geçen geceler, ağlamalar, yemek yememeler hiç kızıma göre değildi. Demekki çok ağrısı vardı. Eee 6 dişi birlikte çıkarmak zor olsa gerek.

Diş ağrısı geliyor, istediği zaman da geçiyor. Yapabilecek hiç bir şey yok.

Sadece azaltıp, geçiştirebilirsiniz. Bunun için size tavsiyelerim;

Diş Ağrısını Azaltmak İçin Neler Yapılabilir?

  • Ağrı kesici şuruplar (doktorun tavsiye ettiği miktarda)

  • Diş jelleri

  • Parmağa takılan diş kaşıyıcılar (parmağa takılan, masaj yapabileceğiniz)

  • İçinde sıvı olan diş kaşıyıcılar (buzlukta dondurup verilmeli)


Bu iki kaşıyıcı da yararlı oluyor. Soğuk ve masaj dişlere iyi geliyor.

  • Soğuk yiyecekler ve içecekler (yoğurt, soğuk biberonda su, dondurma...)

  • Sıvı yiyecekler (diş ağrısı geçene kadar katı birşey yemek istemezler, sıvı yiyeceklerle beslemelisiniz)

  • Ben irmikli tatlı yapıp yedirdim, kaşığı damaklara deydirmeden yiyordu, çok işe yarası. Hatta hep ondan yemek istedi.

  • Farklı oyunlar ve oyuncaklarla ilgisini dağıtabilirsiniz.

  • Gezmeye çıkarıp farklı yerlere götürebilirsiniz.

  • Buzu bir beze sarıp ağzına masaj yapması için verebilirsiniz.

  • Kucağınıza alıp, güvende olduğunu hissettirebilirsiniz.


Vee sabrederek diş ağrısının geçmesini beklemelisiniz... Kolay gelsin
Related Posts with Thumbnails

3 yorum:

güneş on Mart 30, 2009 dedi ki...

merhaba
benim kızımda 13 aylık dişleri çıkıyor aynı senin kızında kigibi oldu ateşi aynı rahatsızlıklar oldu ama şuan ateşi kalmadı fakat çok huysuzlaştı hep ağlıyor önce böyle değildi kendi kendine onyar gülerdi hep ağlıyor şimdi kucaam alıyorum yine aynı yürümek istemiyor yemek yediremiyorum kahvaltı yaptıramıyorum süt içiremiyorum sadece beni emmek istiyor ama uykusu iyi güzel uyuyor. acaba bunların hepsi düzelirmi eski haline dönermi sizde yaşamıssınız oyüzden soruyum dedim cevap yazarsanız sevinirim. şimdiden çok teşeküredrim.

Annelerin Günlüğü on Mart 31, 2009 dedi ki...

Geçmiş olsun.
Merak etmeyin geçer tabi. Ama diş ağrısı bebeklerde de bizim gibi çok kötüdür. Mutlaka ağrısı için bir takım ilaçlar içirmelisiniz. Doktorunuza mutlaka danışın. Huysuzluk ağrıyla beraber geçecektir. Biraz sabır.
Bir hastalık bin huy getirir derler, aman dikkat!!

güneş on Nisan 01, 2009 dedi ki...

teşekür ederim yazdığın için tabikidoktora gittim
ilaç kullandım şimdi daha iyi ama benim merakettim önce huysuz değildi ama şimdi herşeye ağlıyordu onun için düzelirmi diye sordum ama çok şükür iyi teşekür ederim.

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template