Bir Yaşındaki Bebeğin Yemek Yemesi

Perşembe, Temmuz 10, 2008 | Kategori: , |

Ela doğduğundan beri bir şeyler yemeyi çok sevdi.
2 aylıkken bizim kahvaltı masamızda oturup kaşık çatal seslerini dinledi.
4 aylıkken bizi yemek yerken izledi.
6 aylıkken kahvaltıda önce bizi izledi hemen sonra kendi kahvaltısını yedi.
8 aylıkken bizimle birlikte (kendi yiyecekleriyle) kahvaltı yaptı, akşam yemeği yedi.
9 aylıkken ekmek, kek, krep gibi yiyecekleri eline verip; kendi kendine yemesine başlattım.
Plastik tabağına keki onun lokmalası kadar bölüp önüne koyuyordum. Tek tek alıp ağzına atıyordu.
13 aylık olduğunda yani 1 yaşında;
Yaşına girdiğinde doktoru artık tüm yasakların kalktığını söyledi. Yani patlıcan, salam sosis, çikolata...hepsini yiyebillir.



  • Ben yine de onun için özel çorba yapmaya devam ediyorum. Ama dışardaysak ve yanıma çorbasını almamışsam, bezelye, patates...gibi yemekleri rahatlıkla yiyebiliyor.




  • Kendi kendine yedirmeye önce makarnayla başladım. Çok rahatlıkla çatala takıp yiyor.



  • Çorba kasesine koyduğum pilavı, kendi kendine kaşığıyla yiyor. Tabi kaşıktaki pilavın yarısı yere yarısı onun ağzına gidiyor. Ama olsun dökmemeyi, dengeli kaşık tutmayı böyle öğrenecek.



  • Muz, malta eriği, elma gibi meyveleri de yine lokması kadar doğrayıp önüne koyuyorum. Tek tek çatalını batırarak yiyor.


Önemli olan bebeğinizi yemek yerken sıkmamanız, zorlamamanız...
Yemek yemek ona zevk vermeli, aynı bizim gibi yani.
Devamı onun da becerisiyle kendinden gelecektir.



Bir okuruma da önerdim. Beaba'nın çok güzel renkli kaşık ve çatalı var. Ben kızıma onlarla yemek yedirmeye başlattım. Size de öneririm.
Beaba'nın plastik tabakları da var. Onlarda çok kullanışlı görünüyor. Bunların hepsini Joker Mağazaları'nda bulabilirsiniz.

Related Posts with Thumbnails

4 yorum:

sevınc dedi ki...

slm benim bebegim 13 aylik.hic ev yemeyi yemiyor.uykuda cok huzursuz geceleri rahat yatamiyor.hep kalkiyor emzirmek zorunda kaliyorum.onerilerinizi bekliyorum.simdiden tesekkurler.

Annelerin Günlüğü on Mart 05, 2009 dedi ki...

Merhaba
Eğer sık dışarı çıkıyor ve oralarda patates kızartması gibi vs.. şeyle yediriyorsanız, evde de aynı şeyleri sitiyor olabilir.
Ben dışarıda da evden götürdüğüm şeyleri yediriyorum. Nesılsa büyüdüğünde çok yiyecek onlardan ne kadar geç başlarsa onun için o kadar iyi.
Uyku saati rahat uyuması için çok önemli. Akşam 20.30 21.00'dan daha geç yatıyor ve çok tv izliyorsa sakinleşemiyor olabilir.
Ben akşam yemeğinden sonra tv açmıyorum. Biz de izlemiyoruz yani. Böylelikle daha sakin oluyor, oynuyor sonra da uykuya rahat geçebiliyor. En geç 21.00'da yatmış oluyor.
Size tavsiyemiz; uyku saatlerine ve yemek saatlerine (ne yediğine) özen göstermeniz... 3 4 yaşında kendini idare edebildiğinde çok rahatlarsınız.
Kolay gelsin ve sevgiler.

güneş on Nisan 13, 2009 dedi ki...

merhaba benim kızım 13 buçuk aylık akşamları 10.30 da uyuyor ama 15 dakika sonra tekrar uyanıyor,ağlıyor. sonra emziriyorum tekrar uyuyor sonra geçeleri uyanınıyor ağlıyor tekra kendi uyuyor önceleri gece uyanmıyordu.ama hep aynı saatte yatıp uyanıyor,ayrıca sabahlarıda geç kalkıyor kahvaltı sati kayıyor.birde kahvaltıda peyniri,yumurtayı ayrı yediremiyorum sütle ezip yediriyorum. peynirin tadı hoşuna gitmiyor.önceden kahvaltısının hepsini bitiriyordu şimdi birkaç kaşık yiyor ağzına alıyor ama diliyle geri çıkarıyor.
neyapmam lazım bukonuda yardımcı olursanız sevinirim. birde hangi peyniri yedirsem zeytinde yemiyor. akşam yemeğini enson kaçta yemeli yatarken süt içse olurmu.

Annelerin Günlüğü on Nisan 13, 2009 dedi ki...

Merhaba
1- Öncelikle şunu belirteyim ki, 13aylık bir bebek için 10.30'u uyku saati için çok geç buluyorum.
Size de dinlenme zamanı kalmamış oluyor.
2- UYKU için benim tavsiyem;
Gündüz sadece bir saat(12-13 arası olabilir) uyutmak, akşamda 20.30'da uyutmak olacak. Gündüz çok uyursa akşam geç yatacaktır. Gündüz uyumayıp bir saat yatağında (oyuncağıyla uzanıp) dinlenebilir. Ama akşam 20.30'da uyumalı.
3- Sabahları da normal bir saatte kalkar o zaman. Çok erken kalkarsa yılmayın, yine akşam erken yatırın. Çocuklar için en yararlı uyku zamanı saat 22 ile 06 arasındaki zamanmış biliyor musunuz!
4- Kahvaltısına gelince, bebekler minicikken ağzına ne koysan yiyorlar, sonra tat alma zevkleri oturuyor ve doğal olarak beğenme beğenmeme başlıyor.
5- Kahvaltıda yaptığınız karışım yerine hepsini tek tek yedirseniz daha fazla sevecektir diye düşünüyorum. O karışımın tadı çok da iyi olmayabilir.
6- Ben krem peynir yediriyorum. 13 aylıkken de yediriyordum. Bir de tuzsuz dil peynirini elinde tutarak yiyordu.
7- Zeytin tuzlu geldiği için yemiyorlar, ben zeytinli çörek yaparak yediriyorum:)
Kolay gelsin ve sevgiler...

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template