Çocuk Yatak Başı

Pazartesi, Kasım 10, 2008 | Kategori: |

Kızım 19 aylık olmasına rağmen onun için aldığımız karyolası yerine tek kişilik yatakta yatmayı tercih etti. Hal böyle olunca karyolayı kaldırdık ve odası da daha kullanışlı oldu. Yeni bir nevresim takımı aldık. Ama şimdi sıra yatak başına geldi.

Ne zamandır kafamda tasarladığım bir yatak başı vardı. Onu yaptım. Görenler çok beğendi. Umarım siz de beğenirsiniz.

Nasıl yaptığımı çok detaylı anlatacağım.

Yapılışı:

Gerekli malzemeler:
200x200 cm ebadında polar kumaş,
parça polar kumaşlar,
STYROFOAM levhalarından 2 adet,
sıcak slikon,
karton,
kalem,
makas,
maket bıçağı

Önce kafamdaki tasarımı bilgisayarda çizdim.
Resimleri büyük görmek için üzerine tıklayınız.

Şablon için; çizimimi ozalitçide bire bir bastırdım. Ben Auto cad çizim programıyla çalıştım ama siz elinizde bile çizip şaplon çıkarabilirsiniz.

Benim tasarımımın konsepti ağaçta kuşlar ve çiçeklerdi. Ağacın kenarlarını STYROFOAM levhaya iğneledim ve kenarlarını kalemle işaretleyip şaplonu kaldırdım ve maket bıçağıyla levhayı kestim.




Sonra aynı işlemi büyük yeşil polara uyguladım. Şimdi büyük parçalarım hazırdı. Sıra kuşlar, çiçekler ve ağaç dallarındaydı.

Önce ağaç dallarını, sonra kuşlar ve çiçekleri tek tek kestim, kartona koyup adedine göre çoğarlarak kestim.


Kartonları parça polar kumaşlara koyarak kenarında bir parmak fazlalık olacak şekilde (yapıştırma payı) işaretleyip kestim.

Bu küçük parçaların altına karton koymamın sebebi, biraz ön plana çıkmasını istediğim içindi. Siz süngerle de yapabilirsiniz.

Hepsini özenle kestikten sonra sıra en heyecanlı yere geldi. Yapıştırma...

Önce kuşlardan başladım. Burda dikkat edeceğiniz kıvrımlı yerlerde kumaşı "çıt"latmanız. Yapıştırırken size kolaylık sağlar.

Bütün parça işler bittikten sonra sıra, yeşil poları STYROFOAM levhaya yapıştırmaya gelmişti. Burda levhanın üstüne elyaf koymak istedim ama baktım ki elimde çok fazla parça polar var. Ben de onları yapıştırdım. Çok da uygun oldu.

Sonra da yeşil poları yapıştırdım.

Kompozisyonu yeşil polarlı levhaya yapıştırmaksa en zeklisi.



Bu yatak başı Ela uyurken yaptığım için her gün iki saatten 5 günümü aldı.

Gerçekten terapi yapan işlerden biri bu. Herkese mutlaka tavsiye ediyorum.
Related Posts with Thumbnails

3 yorum:

nalan güler on Aralık 07, 2008 dedi ki...

10 marifette okuyup geldim.ellerine sağlık Elâ güzel rüyalarla uyusun ve büyüsün...

bahar gül on Aralık 17, 2008 dedi ki...

süper birşey olmuş. bende kızıma yapacağım :)

krizantem on Ocak 16, 2009 dedi ki...

Bende 10marifetten geldim:)Mükemmel olmuş. Epey uğraştırıcı birşeye benziyor, ama kesinlikle değmiş. Ellerinize sağlık. Bıcırık güle güle yatsın...

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template