Büyük Bebeklerde Uyku Alışkanlıkları

Cuma, Aralık 05, 2008 | Kategori: , |

Yaklaşık 6. aydan sonra yatağa gidiş hep aynı saatte ve düzen içinde olursa bebeğinizin uyuması kolaylaşacaktır; bebekler alışık oldukları seşleri yapmaktan hoşlanırlar. Bu aydan sonra, her yerde kolayca uyumayabilir, uyku düzeni tatil, yolculuk gibi alışkın olmadığı ortamlarda kolayca bozulabilir.

Onunla her gece, yatmadan önce "uyku çncesi söyleşi" yapmalı, evden uzakta olsanız bile bunu her gün sürdürmelisiniz. Yatma zamanı eğlenceli bir hale gelirse günün sevdiği bir parçası olur.

Yatma zamanı:

Bebeğinizin yatma zamanını saptamak size ve eşinize kalmıştır. Bunu her gün uygulayabileceğiniz ve yeterli zamanı ayırabileceğiniz biçimde düzenlemelisiniz. Hem sizin hem de eşinizin evde olacağı kadar geç, ama başka konulara zaman bırakacak da erken olmalı. Akşam 6 ile 8 arası uygun saatlerdir.

Uyku Alışkanlıkları:

  • Her akşam aynı şekilde başlayın: Banyo hem rahatlatıcı hem de eğlencelidir. Suyu pek sevmiyorsa, birlikte oynayacağınız yirmi dakikalık yorucu bir oyun onu gevşetir.

  • Yatmadan önce besliyorsanız bu işi odasında yapın. Böylece odasını uyku cezası çekeceği kötü bir yer olarak değil, annesiyle bir şeyleri paylaştığı, "dost" bir yer olarak algılayacaktır.

  • Bebeğinizi yatağına koyun. Yaşını dolduruyorsa, yanına ayıcığını ya da başka bir yumuşak oyuncak bırakın.

  • Artık eşiniz de gelip size katılabilir. Bu yarım saat içinde yaptıklarınız hep aynı düzende ve bebeğiniz için olabildiğince eğlenceli olmalı, artık günün bitiğini de ona açıkça göstermelidir.

  • Bu yazıyı kitabım Annelik ve Bebek Bakımı'ndan aldım.
    Related Posts with Thumbnails

    10 yorum:

    Melis dedi ki...

    kesinlikle gunde 3 kısa uyku ve gece uykusu..aynı saatler icinde olmalı bunun en yakın takipcisi biziz...kızımız hic uyumazken bu rutine ve saatlerine saygı gosterdigimizden beridir
    3ayından bu yana(7aylık) topu topu 4 gece uykusu bolundu
    dis cıkarma olaylarına kadarda bozulacagını pek dusunmuyorum
    unutmadan ne olursa olsun bebekler 6-8.30 saatleri arasında yatırılmıs olmalı
    bunu gecince uyumuyorlar

    Annelerin Günlüğü on Aralık 14, 2008 dedi ki...

    Bence de en az 20.30'da uyumalılar.
    Biz çocuklara uymalıyız, çocuklar bize değil.
    Söz ettiğiniz rutin ve alışkanlıkları onlar için çok önemli.
    Kolay gelsin ve sevgiler...

    Bebeklerde Gece Ağlama Nöbetleri (Krizleri) | Annelerin Günlüğü on Aralık 30, 2008 dedi ki...

    [...] Gece uyanınca yanına gittiğinde, hiç konuşmadan sırtını sıvazlayarak uykuya geçmesi sağlanmalı diye de ekledi. [...]

    ZOMBİ ANNE dedi ki...

    keşke öyle kolay olsa... her bebek aynı olmuyor. benim oğlan gündüz kuş uykusu (10-15 dk.) uyuduğu halde gece saat başı uyanıp emmek istiyor. her türlü tavsiyeyi uyguladım. akşam banyosu, ki kışın her akşam yapınca hasta olabiliyorlar, erken yatırma, ninni, sessizlik, loş ışık, çok ışık, karanlık, cd'den müzik, okşama, ayakta sallama, sallamama, peluş oyuncak, hatta bir sitede bırakın yatağında ağlasın bir hafta dayanın 8. gün kendi uyur diyordu ben 1 saat dayanabildim. neredeyse kriz geçirecekti:) mesela dün gece abartmıyorum en az 15 defa kalkmıştır. yani hiç uyumadı. korkunç bir kabus gibi. uyanmak istiyorum. daha doğrusu UYUMAK İSTİYORUUUM :)))

    Annelerin Günlüğü on Ocak 21, 2009 dedi ki...

    Ben çok şanslı olduğumu biliyorum. Yemek olsun uyku olsun, benim kızım pek üzmedi beni.
    Çevremden sizin gibi annelrden hikayeler dinliyorum.
    Allah kolaylık ve güç versin.
    Yine de sağlıklı olsunlar da sık sık uyansınlar değil mi?
    Nasılsa 4-5 yaşlarında yorulup mışıl mışıl uyuyacaklar.
    Sevgiler ve kolay gelsin.

    citoss dedi ki...

    zombi anne ;sizi çok çok iyi anlıyabiliyorum aynı şeyi bende 10 aylık kızımda yaşıyorum çocuk gözünü kapasa uyuyacak ama o ya ağlıyor ya bakınıyor çok zor bi durum..Herşeyi denememe rağmen maalesef başarılı olamadım gece 02:00 dan önce uyumuyor..ve mutlaka enaz 3 kez uyanıyor..rezene çayı ,banyo vs hiç bişey onu uyutmadı..Lütfen farklı 1öneriniz olursa bekliyorum..

    ömrüm dedi ki...

    benım oglumda 18 aylık aksamları 22.00 da uyuyor tabıkı emzırıp ve sallayarak yatagında bellı bı zaman uyuyor gece 2 3 gıbı uyanıyor emzırıp yatırıorm 10 15 dk sonra kalkıyor yanımda uyuyor sabaha kadar hemde uyanmadan ayırmak ıstıyorum ama tedırgınım alıstıramıcam dıe yanımdan ayıramıcam dıe ama yınede oglumla sarılıp yatmak cok guzel bısey ama ayırmak ıstıom ıns...

    Annelerin Günlüğü on Nisan 14, 2009 dedi ki...

    Onlarla sarılarak yatmak çok güzel değil mi!
    Ayrılmak da o kadar zor olacak sanırım :(
    Kolay gelsin...

    ömrüm dedi ki...

    dediğiniz gibi yatması güzelde ayırması zor ilk defa az önce öğle uykusunda sallamadan yatağana yatırdım ağladı kalktı durmadı ama ben biraz uğrastım yatırdım sırtını sıvazladım uyuya kaldı aksam uykusundada denicem ins bu sekilde yavas yavas alıstırırım bu arada tesekkür ederim bencede bana kolay gelsin inş...

    gül karademir dedi ki...

    zombianne ve citoss bende sizin gibiyim malesef inanın denemedik yöntem kalmadı.ama yok yok uyumayınca uyumuyor aslında uyumak istiyor ama sanki çocuk uyumaktan korkuyor öyle zor bi durumki yaşamayan anlayamaz yani.artık bende uyumak istiyorum oğlum 8 aylık yaşına girince düzelir diyorlar ama ben okadar dayanabilirmiyim bilmiyorum :(( Allah sabır versin hepimize

    Yorum Gönder

    [ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
     

    Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template