Çocuk Öksürüğü İçin Şifalı Bitki Çayı

Cuma, Ocak 16, 2009 | Kategori: , , |

Yazılarımızı takip edenler kızımın bir ayı geçen bir süredir öksürdüğünü bilir. Öksürük şurubunu değiştirsem de geçmeyen bir balgamlı öksürük hala devam ediyor.

Yaklaşık 15 gündür günde bir kere olmak kaydıyla şifalı bitkilerden çay yapıyorum. Akşam yatana yakın yapıyorum ki yattığında öksürük krizi başlamasın.

Öksürüğü için etkili olduğunu söylemeliyim.

Yatırdıktan bir saat sonra öksürerek uyanıyor, bu duruma sinirlenip uykusunu kaçırıyordu. Ama yatmadam önce verdiğim şifalı çayıyla öksürmeden uyuyabiliyor.

Bu tarz bitkilerin bilinerek, emin olunarak hazırlanması ve çocuğa içirilmesi gerekiyor. Çoğu da zararlı olabiliyor.

Hatta "ıhlamur kaynatmak" diye bir tabir bile vardır ama "kaynatmak" yanlıştır. Çünkü kaynamış suya ıhlamur atıp 5 dk demlenmesini bekleyip sonra da içmek gerekiyor. Demlenen ve beklemiş ıhlamuru bir daha içmemek gerekiyor.

Benim 22 aylık kızım için hazırladığım "öksürük çayı" tarifi ise şöyle:

Bir su bardağı kaynar suya;

Bir tutam Ihlamur,

Bir tatlı kaşığının yarısı Rezene,

Bir tatlı kaşığının yarısı Anason (sakinleşmesi için),

Bİr iki tane Hatmi çiçeğini atıp bardağın üstünü kapatıyor ve demlenmesini bekliyorum.

İçine bir buçuk tatlı kaşığı bal koyuyorum.

5 dakika sonra çift kat tülbentle iyice süzerek ılıtıyorum.

Ve kızım "küçük çaayy" diyerek hepsini içiyor.

Boğaz tahrişine de iyi geliyor.

Tavsiye ederim...
Related Posts with Thumbnails

12 yorum:

Annelerin Günlüğü on Ocak 16, 2009 dedi ki...

Tecrübeli annelerin öksürükle ilgili deneyimlerini bizimle paylaşmasını bekliyoruz...

cocuklacocuk on Ocak 19, 2009 dedi ki...

öksürükle uzun zamandır biz de mücadele ediyoruz. Tarif için teşekkürler

Çocuk Öksürüğü İçin “Kara Turp” | Annelerin Günlüğü on Ocak 20, 2009 dedi ki...

[...] şifalı bitkilerden çay, sonrada bir arkadaşımın tarif ettiği kara turp [...]

dilber dedi ki...

hem hasta oluyorlar hemde ilaç içimiyorlar çocuklar gebertesim geliyor

dilber dedi ki...

zencefille balı karıştırın öksüreğe çok iyi geliyor

dilber dedi ki...

çok işime yarıyor sunuz

irem dedi ki...

Balı, içecekler ılık hale geldiğinde katmalıyız. 40 derecenin üzerinde bir sıvının içine girdiğinde, bal faydadan ziyade zarar getiriyor. Bilginize.

Annelerin Günlüğü on Mart 17, 2009 dedi ki...

Bu faydalı bilgi için çok teşekkürler.
Balı kullanırken daha dikkatli olmalıyız o zaman.

devrim on Nisan 30, 2009 dedi ki...

Merhaba

Benim de 21 aylık bir oğlum var.Bu aralar o da balgamlı öksürüyor.Ailemizde dr ve eczacı bolca var.Onların tavsiyesiyle hiçbir zaman öksürük şurubu kullanmadım.Şifalı bir çayım var.Önce suyu kaynatıyorum ocağın altını kapattıktan sonra içine ıhlamur,1 tane çubuk tarçın,1 tane bütün zencefil,2-3 tane karanfil,yarım elmanın kalınca kesilmiş kabuğunu,ayva çekirdeğini ekleyip 5-10 dk demlenmesini bekliyorum.Birkaç dal ada çayını da batırıp 10-15 saniye sonra çıkarıyorum.Balla tadlandırıp içiriyorum.İnanılmaz bir çay tavsiye ederim.

Bu arada bizim dr'umuz amerikan hast.'den Gülsemin hn ama etrafımda o kadar çok Meral Saraçel'e giden var ki sanırım artık bende kendisine gidicem :))

seher dedi ki...

15 gündür 2 kızım ve ben öksürük problemi yaşıyorduk kullanmadığımız ilaç kalmadı ama birtürlü atlatamamıştık vermiş olduğunuz bilgilerden doğlayı teşekkür ederiz.

Adsız dedi ki...

Benim oglumda oksuruyor ama cay icmeyi sevmiyor.

Adsız dedi ki...

benim oglumda cok oksuruyor ama cay icmeyi sevmiyor ne yapmam lazim.

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template