Biberondan Bardağa Nasıl Geçmeli?

Perşembe, Şubat 05, 2009 | Kategori: , , |

23 aylık kızıma bardaktan süt içirmekte geç kaldığımı düşünerek; başucu kitaplarımdan Amerikan Dr. B. Spock'un yazdığı "Çocuk Bakımı ve Eğitimi" kitabına baktım.

Bu başlığı gördüğümde, 2 yaşında mutlaka bardağa geçin diye okuyacağım sanıyorum. İlk cümlelerde şok oldum. Bebek 5-6 aylık olduğunda bardağa geçebilirsiniz yazıyor. Bakın neler tavsiye ediyor doktor...

Bebeğe fincandan ya da bardaktan içmesini öğretin:

5. aydan sonra bebeğe artık bardaktan içmesini öğretebilisiniz. Tabi biberonu bir günde ortadan kaldırıp bebeğe bardaktan içmeye zorlayın demiyorum. Önce çocuğu, sütü bardaktan içme fikrine alıştırmanız gerekir. Bu alıştırma işine, bebeğin henüz fazla dik başlı olmadığı bir çağda girişirseniz işiniz kolaylaşır. 9 - 10. ayları beklerseniz çocuğun fincanı itmesi daha mümkündür.

Hergün bir fincana ya da bardağa 10 gr kadar süt koyun. Her seferinde belki bir kaç damla içecek, fakat bunu eğlendirici bulmaya başlayacaktır. Bebeğe meme veriyorsanız, bardağa her gün 10 gr partörize süt koyun.

Bebeğiniz 6-7 aylık olup da, her gördüğünü yakalamak ve ağzına götürmek istemeye başlayınca, eline boş bir fincan ya da bardak tutuşturun. Bardağı gerektiği şekilde kullanmaya başladığı zaman içine bir kaç damla süt damlatın. Ustalaştığı ölçüde biberondaki süt miktarını azaltın. 6 ie 8 ay arasında kendi kendine bardaktan içmeye alıştığı taktirde 9. ve 10. aylarda kendisine bardakla verilecek sütü reddetme ihtimali azalır. Bu işten bir ara vazgeçerse ısrar etmekten kaçının. Israr direnmesini teşvik eder. Bu aylarda bardağının şeklini ya da rengini değiştirebilirsiniz.

Ben bugünden itibaren "çocuk rahat rahat sütünü içsin" düşüncesinden vazgeçiyorum ve portakal suyunu içirdiğim gibi sütünü de bardaktan içmeye alıştırmaya başlıyorum.

Tecrübeli annelerden tavsiye yorumlarını bekliyoruz....
Related Posts with Thumbnails

6 yorum:

cocuklacocuk on Şubat 06, 2009 dedi ki...

Bu biberon konusunda bizim de sıkıntımız var,bardak kullansa da hala geceleri biberonla süt içmek istiyor.
5-6 aylıkken alıştırma fikri çok mantıklı geldi, 2. bebeğimde uygularım .

havva kola dedi ki...

kızım 2,5 yaşında herşeyi bardaktan içiyor ama sadece sütü biberondan içiyor bende yeterki süt içsin diye izin veriyorum biliyorum yanlış ama cok inatçı nasıl bıraktıracağım bilmiyorum.dişlerini düşünüyorum cok zararı olurmu acaba .....

Annelerin Günlüğü on Şubat 09, 2009 dedi ki...

Ben damaklarına zarar verebileceğini duymuştum ama net bir bilgim yok. 1 ay sonra doktor kontrolümüz olacak. sorup yine burda yazarım. Sevgiler.

aysel dedi ki...

oğlum 13 aylık biberon kullanıyorum ama hiç su içiremiyordum yada rezene meyva suyu hiç içmiyordu bardakla belki içer diye düşündüm gerçekten dikkatini çekti bardak sıvı gıdalar almaya başladı sütüde veriyorum ams uykuya geçerken mutlaka biberon istiyo diş konusunda bende çok tedirginim

İLKNUR dedi ki...

BENİM OĞLUMDA 3 YAŞINDA GECE GÜNDÜZ FARKETMİYO SÜTÜ BİBERONLA İÇİYO. ONDANDA GEÇTİM SÜTTEN BAŞKA BİŞEYİ DOĞRU DÜZGÜN YEMİYO. NE YAPTIYSAM VAZGEÇİREMEDİM. Bİ FİKRİ OLAN VARSA NE OLUR SÖYLESİN..

Annelerin Günlüğü on Haziran 05, 2009 dedi ki...

Merhaba
3 yaşındaki çocuğun artık diğer besinlere alışmış olması gerekiyor.
Hiç olmazsa patates püresi tarzında birşeyler biel mi yemiyor?
Bir de "Artık süt sadece yatarken içebilirsin" deyin ve öyle yapın kararlı olun. Ağladığı için sakin vermeyin.
O zaman aç kalacağı için diğer yemeklerden tatmak isteyecektir.
Sevgiler ve kolay gelsin.

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template