Çocuklara Tavşan Şapka

Çarşamba, Şubat 18, 2009 | Kategori: |

Kızıma kışın başında aldığım şapkası artık dar gelmeye başlamıştı. Mecidiyeköy pazarından sebze meyve alırken ip satan bir bayanı gördüm. Kendini işine vermiş yumakları düzeltiyor, bir yandan da hırkasının önünü kapatıyordu. Hava çok soğuktu. Hem bayana siftah olsun diye hem de elimin altında bulunsun diye bir kaç yumak satın aldım.

Eve geldiğimde aklıma şapka örmek geldi.

8 numara şişim de var. Başladım örmeye...

Yapılışı:

45 ilmekle başladım. 6 sıra kadar haraşo ördüm. Düz örgüye geçtim.



Tabi kızımı yakalayabildiğim kadar onun kafasına ölçmeye çalıştım. Şapkanın yaklaşık yarısına geldiğimde daraltmaya yanlarından kesmeye başladım. 45 ilmekle başlamış, 35 ilmekle bitirmiş oldum. Kesmeden ipi ilmeklere geçirerek büzdüm ve diktim.



İki kulağı 10 tane zincir çekerek tığla ördüm. Biraz aynı sırada sık iğne yaparak ilerledim, sonra yanlardan azaltarak bitirdim. Toplam uzunluğu 8 sıra oldu.

Burnu için, bildiğimiz yöntemle ponpon yaptım. Gözlerine de boncuk.

Hepsini birleştirmek işin yine en heyecanlı kısmı.



Kızım uyuduğu için de topunun üstünde prova ettim:)

Uyanıp şapkasını gördüğün de ise; yorgunluklarımın hepsini alan, öpücüklere ve gülücüklere boğdu beni.
Related Posts with Thumbnails

3 yorum:

ESRA on Şubat 19, 2009 dedi ki...

ELİNİZE SAĞLIK , ÇOK GÜZEL OLMUŞ...BEN DE YEĞENİME DENEYECEĞİM..

feyza dedi ki...

ELİNİZE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ.....

Annelerin Günlüğü on Mart 23, 2009 dedi ki...

Arkadaşlar
Beğendiğinize çok sevindim.
Tabiki dha iyisi veya dha farklısı da yapılabilir. Ama bunu özelliği 2 saatte bitmiş olması:)
Sevgiler.

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template