Çöplerinizi Atmayın!

Perşembe, Ağustos 20, 2009 | Kategori: |
Geçen yıl annemin inatla başlayıp, yıllar önce ablam Almanya'dayken gördüğümüz "2 çöp kutusu" uygulamasına ben de başladım. Aslında daha önceden beri yapıyorduk ama bir poşete doldurup hemen dışarı bırakıyorduk. Şimdi yanyana duran "2 çöp kutum" var. Birisine geri dönüşümlü atıkları, diğerine çöpleri atıyoruz.
Bu ayki dergimde okuduğum bir makaleyi sizinle paylaşmak istiyorum.
Bu büyük ve önemli konunun EV'den başlaması gerektiğini "annelerin duyarlı olması" gerektiğini düşünüyorum.

Neler Çöp? Neler Değil?
Son yıllarda çöp miktarının artmasından dolayı, tekrar değerlendirilmesi son derece gerekli bir konu haline geldi. Çöpleri bir hammadde olarak tekrar nasıl kullanacağımızı bilirsek, çöpler geri dönüşüm felsefesinin öncü birlikleri olarak kutsal görevine devam edebilir.
Çöpleri yeniden değerlendirmenin iki yolu vardır:
1- Çöp bidonlarına atılan çöplerin, çöpliklere gitmeden önce belediyelerin ayrıştırma tesislerinde ayrıştırılması gerekir.
2- Tekrar kullanılabilen çöplerin, kaynağında (ev veya iş yerinde) ayrıştırılddıktan sonra sokaklardaki geri dönüşüm kutularında ayrı ayrı toplanması gerekir.
Bu iki alternatiften 2. si hammadde tasarrufuna katkıda bulunmak için iyi bir seçenek.
Atıkların türlerini biliyor musunuz?
Geri Kazanabilen Atıklar:
  • Kağıt
Gazete, dergi, kitap, Broşür, Karton, Kağır ve kartondan yapılan her türlü paket malzemesi.
  • Cam
  • Pet-plastik
Plastik torbalar, Folyolar, Plastik kovalar, Yoğurt ve peynir kapları, Plastik şişeler, Pet şişeler, Kapaklar..
Yer muşambası, Suni halı, Suni deri..
  • Piller
  • Elektrik- Elektronik
Radyo, televizyon, Bilgisayar, Cep telefonu, Yazıcılar, Mutfak robotları...
  • Kullanılmış Sanayi Yağları
Bu makale "Maison Française" dergisinden alınmıştır.
Related Posts with Thumbnails

1 yorum:

Unknown on Ağustos 25, 2009 dedi ki...

Tasarımcılar Derneği düzenledi Bebek Şenliği yapıldı . Biz ailece, gittik bir pazar günü .Gazeteden haberdar olduk . Ben de katılmadığım için pişmanlık içinde geziniyordum.
Masalardan biri Clutch renki çantalar dikkatimizi çekti . Coca Cola kapaklarından yapılmış çantalar ve kemerler. Farklı geldi bana, anlamaya çalışıyordum bu nasıl bir şey. Bakınırken yanımıza bir bayan geldi. Benden bozuk Türkçesiyle bize sordu . Hangi malzemeden yapıldığına dair bir fikriniz var mı ? .Hayır! diye cevapladım. Projeden behsederek onu dinliyorduk . Atik ambalajlardan örülmüş çantalar vardı, Knorr paketlerini hemen tanıdım. Meraktan sordum bu kadar çorba paketleri nerden buldunuz . Tara'nın hepsini kendi tüketmiş olduğu paketlerden yapmış olması imkansızdı . :)) Formunda bir bayandı çünkü . Meğerse büfelerden , lokantalardan toplanılıyormuş .Unilever Türkiye de destek veriyormuş.Daha da ilginci Tara Hopkins bu tekniği öğrenmek için Meksikada bir hapishaneye gitmiş ve mahkumlardan bir ay eğitim almış.

Daha sonra anladım ki bu proje çevreye çok duyarlı, hem de iş imkanı sağlıyor geliri olmayan kadınlara .

İplikler ve fermuar dışında hepsi de elemeği göz nuru.www.copmadam.com

Etrafımızda o kadar çok recycled olabilecek eşya var ki bende zaman zaman değendiriliyorum. Chiplerden çok ilginç küpeler ve kolye yaptım.

Bir kızılderili atasozu der ki .Dünya bize atalarımızdan miras kalmadı,onu çocuklarımızdan ödünç aldık.

Hepimizin çevreye daha duyarli olmamız lazım . Geç olmadan!


Sevgiler..

Nicoleta..

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template