Ortak Araba

Cuma, Ağustos 21, 2009 | Kategori: |

Yıllar önce Almanya'da görmüştüm bu sistemi. Avrupa'da hala çok yaygın.
Belli bir gün ve saatte bir yere gitmek istiyorsunuz ama arabanızda tek kişisiniz. İlanlar asıyorsunuz, sizinle aynı saatte aynı yere gitmek isteyenler bu ilandan sizi arıyor. Size belli bir ücret veriyorlar, siz de hem yolu ucuza getirmiş oluyorsunuz hem de fazla egzoz dumanını engelleyerek havanın temizliğine katkıda bulunuyorsunuz.
Şimdi Türkiye'de de bunu düşünmüşler. Gelişmesi biraz zaman alacak ama bence çok iyi bir fikir. Özellikle İstanbul'da rahatlıkla kullanılabilir ve çok da iyi olur.
Ortak araba'nın internet sitesi de çok kullanışlı.
Arabasıyla gidenler, otostop çekenler ve hey ben de geliyorum gibi bölümleri var. Bu "hey ben de geliyorum" kısmı çok önemli.
Ben üniversitedeyken evimiz şehir içinde olmadığı için ve arabam olmadığı için tüm konserleri, öğrenci toplantılarını kaçırıyordum. İşte bunu düşünerek tasarlamışlar, iyi fikir!!
Related Posts with Thumbnails

0 yorum:

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template