Gençlerin Dil Bilgisi!

Çarşamba, Kasım 11, 2009 | Kategori: |

İlkokulu ve liseyi küçük bir ilçede okumama rağmen, Türkçe öğretmenimin çok iyi olmasından dolayı, dil bilgisini çok sevdim ve önemsedim. Bana ilkokulda mektup yazmasını, dilekçe yazmasını...öğretmişti öğretmenim.

Şimdiki okulların müfredatında da vardır mutlaka ama hiç dilbilgisine önem veren ve hatasız yazı yazan bir gence rastlamadım.

Hatta özel okula çuvalla para veren ailelerin çocuklarında bile dil bilgisinden eser yok malesef.

Halbuki bizden sonra; kendi dilini konuşabilen ve yazabilen hatta bilimde çığır açan nesillerin gelmesi gerekiyor.

Bütün bunları, geçen gün caddedeki reklam tabelasında okuduğum bir reklam için söylüyorum. "Dakka Başı"....ile başlayan bir cips reklamı !

Bu tarz reklamlar, şarkı sözleri hep oluyor ve kimse "dur" demezse olmaya da devam edecek.

Elinde kısa mesaj yazmak için cep telefonu, kulağında garip şarkı sözleriyle dolaşan bir yığın kayıp genç çocuk.

O genç beyinlere, o tazeliklere yazık.

Anneler...daha çok üreten, düşünen, okuyan, yazan yeni nesiller yetiştirmek bizim elimizde.
Related Posts with Thumbnails

0 yorum:

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template