Çocuğunuzun Sınırları!

Çarşamba, Haziran 23, 2010 | Kategori: |
Biz tecrübesiz ebeveyn olarak, bebeğimiz olduğunda ilk 6 ay bocaladık. Çevremizdeki herkesin söylediklerini duyduk, hepsini harmanlayıp kendimize uyar hale getirip uyguladık.
Tabiki bebeğin kişiliği, aile yapısı gibi önemli unsurlar bebek bakımını etkiler.
Bizde de bazı sınırlar bebekken başladı ve devam da ediyor. Hepinizin yaptığı, yapmaya çalıştığı gibi...
Örneğin;
Akşam yatma saati,
Yemek saati,
Yatmadan önce masasını toplama alışkanlığı,
El, ağız, diş yıkama alışkanlığı,
Araba koltuğuna oturma alışkanlığı...
Daha var tabi ama bunlar önemlileri.
Kızım kendini ifade etmeye başladığı andan itibaren bazılarına itiraz etmeye başladı.
Kararlı olup, onu da sıkmadan pek vazgeçmedik hiçbirinden...
Şu sıralarda sabah giyinmemek ve okula gitmemekle uğraşıyor ve bu kuralı değiştirmeye çalışıyor.
İki gün üst üste yaptı bunu ben de onu pijamalarıyla okula götürdüm. "İstersen güzel kıyafetlerini giy, yoksa pijamayla okula gideceksin" dedim. İnanmadı yapacağıma, iki kez yapınca, bu sabah kalkar kalkmaz giyinmeye başladı :) ve ekledi: "Ben zaten şaka yapıyordum"
Bakalım sırada hangi kural var gözüne kestirdiği... :)
Related Posts with Thumbnails

2 yorum:

Unknown on Temmuz 01, 2010 dedi ki...

her anları değişiyor bizdede aynı sorunlar var ve alışkanlığı oldu her akşam illaki 3-4kere su içecem diye kalkar kesin tuvaleti gelir gider ya babasına bişi söyleyecektir yada amcası uyumuşmu bakacaktır ama her akşam böyle yemek saati düzenimizde pek yok ama bu yıl düzenli kreşe vermeyi istiyorum başka bir kreşe bakalım ne yapacağız
bende bir gün kreşe pijamalarıyla götürmüştüm:)

Neslihan Toker on Temmuz 01, 2010 dedi ki...

aynen öyle sevimcim
kolay gelsin hepimize:)
teşekkürler...

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template