3.5 Yaşındaki Bir Çocuğa "Ölüm" Nasıl Anlatılır?

Salı, Aralık 21, 2010 | |
Yine geçen gün kitapçıdan hevesle kızıma uyku zamanında okumak için kitaplar aldım. Hani hepimizin bildiği Hanzel ve Gratel, Kırmızı Başlıklı Kız gibi.
O akşam okumaya başladım, Hanzel ve kardeşinin annesi ölmüştü ve üvey annesi onlara çok kötü davranıyordu...diye başladık gidiyoruz. Ben de cümleyi toparlayıp değiştirene kadar biraz zorlandım, malesef geç kaldım.
-Annesi niye ölmüş?
-Ölmek ne demek?
-Sen de mi öleceksin?
-Yani ölmüş işte kem küm... Hayır kızım ölmek için çooook yaşlı olmak lazım.
-Önce siz sonra da ben öleceğim değil mi?
-Sen onları daha düşünecek yaşta değilsin, merak etme bizim de yaşlanmamıza çok var.
-Rıza Amca yaşlı, servis sürerken mi ölecek?
Geçenlerde de "Atatürk'ün yanına mı gitmiş" dedi, "evet evet" bu biraz daha yumuşak oldu.
Hiç ama hiç beceremedim, ölmeyi kızıma anlatamadım. Anlatabilen var mı?
Related Posts with Thumbnails

1 yorum:

annelili on Aralık 21, 2010 dedi ki...

Zor konu. Neyse ki bizim evde pek sorulmuyor...

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template