8 Aylık Bebeğin Kahvaltısı

Perşembe, Şubat 28, 2008 | Kategori: , |

Bizim doktorumuz sayesinde kızım akranlarından daha erken başladı "yemek" yemeye. Yutkunmayı 4. ayda öğrendikleri

için meyve pürelerine başladık.

Sonraki ay ana öğüne dönüştü, çorbalar, değişik tatlar...

Hepsini de çok sevdi kızım, gayet iştahlı yedi.

6. Ayından itibaren KAHVALTIda bizim yediklerimize ortak oldu:

1-Milupa'nın 8 tahıllı-ballı Kahvaltılığı + Anne Sütü + Pekmez

İki yemek kaşığı ve aldığı kadar sütle 8anne sütü) bulamaç yapıyorum, bir çay kaşığı pekmez koyuyorum.

2-Yumurtanın sarısı + Ekmek içi

Az ekmekle yumurta sarısını bir lokma olacak şekilde elimde hazırlayıp veriyorum.

3-Tuzsuz Beyaz Peynir + Ekmek içi

Beyaz ezine peynirini yoğurt suyunda bekletip tuzunu alıyorum...

4-Domates + Ekmek içi

Domatesin kabuğunu soyuyorum, çekirdeksiz kısmından ekmekle beraber veriyorum.

Milupa'yla hazırladığım bulamaç sabit kalmak koşuluyla listedekileri dönüşümlü olarak veriyorum.

Ama mutlaka gün aşırı yumurta vermeye çalışıyorum.

Kızım; kahvaltıda sadece bulamaç değil de farklı şeyler yediği için her lokmaya ağzını açıyor.

Yukarıdaki listeyi tavsiye ederim.

DİKKAT:

Ela, 4. ayda katı yiyeceklere başladığı için 8. ayında bunları rahatlıkla yiyebiliyor. 6. ayda yemeklere başlayan bir bebek

bu listeyi yiyemeyebilir. O yüzden lütfen doktorunuza danışın.

Bu yazı bebek bakımı'ndan alınmıştır
Related Posts with Thumbnails

5 yorum:

seda dedi ki...

oğlum sekiz buçuk aylık ekmek yemiyor ne yapmam gerekir

Annelerin Günlüğü on Aralık 17, 2008 dedi ki...

Yemek yememesi ne boyutta bilmediğimiz için genel bazı şeyler tavsiye edebiliriz:
-Pütürlü yiyecekler henüz yiyemiyorsa zorlamayın. Çok yavaş yavaş aşıltırısınız.
-Neler yerken zevk alıyor? Onların yanında diğer yiyeceklerden de verebilir misiniz?
-Yemeği tek başına yedirmektense bir arkadaşla yedirebilirsiniz.
-Yedirirken oyunlar yapmadan, tv seyretmeden yedirin. Bebeğiniz henüz küçük. Sizinle yemeye alışsın. Sofra kültürü oluşsun, tadak tadı oluşsun.
-Yemezse yemeği kaldırın, 1 saat sonra tekrar yedirmeyi deneyin.
-Onunla inatlaşarak, tehtit ederek yedirmeyin. Sonra bir bakarsınız ki bebeğiniz büyümüş ve bir çok şeyi size inat yapmuyor duruma gelmiş olur.
Bizim söyleyeceklerim bu kadar.
Diğer tecrübeli annelerden de bu konuyla ilgili yorumlar bekliyoruz.
Kolay gelsin ve sevgiler...

Melis dedi ki...

kesinlikle inatlasmadan
sutten sonra katı besine gecmek zor
ellerini guzelce yıkayıp ellede yedirmeye caısabilirsin
bizde aynı surecleri yasıyoruz
bir de beraber bir ona bir sana taktigi de ise yarıyor
sevgiler..

nursen dedi ki...

benim oglum 8aylik alaha sukur hepsini yiyo bayanlar size tavsiyem herseyi korkmadan verin mesela ekmek verin eline ekmeyi bizden daha iyi islata islata yiyo kormayinki bogazinda kalir diye butun zebze turunu haslayin pure haline getirin verin

nilo on Mayıs 28, 2009 dedi ki...

Benim oğlanın kakvaltısı:
Tam buğday ekmeği+pekmez+geceden suda bekletilmiş beyaz peynir+az elma+yumurta sarısı... Hepsi çok gibi duruyo ama bizim ki bayılıyo:D

Yorum Gönder

[ Ana Sayfa ] [ Sonraki Kayıt ] [ Önceki Kayıt ]
 

Annelerin Günlüğü Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template